نباید اجازه داد که نقش و جایگاه روحانیت در کشور تضعیف شود

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی در شورای هماهنگی دفاع مقدس افزود: همه اقشار در جنگ و دفاع مقدس برای دفاع از کشور و تمامیت ارضی آن بخوبی و به شایستگی با هدیه جان خود به انقلاب و آرمان‌های والای آن نقش آفرینی کردند که بخش مهمی از این نقش آفرینی برای نسل فعلی کشور که جنگ را ندیده اند باید هنرمندانه و خلاقانه به تصویر کشیده شود.

وی افزود: امروز بسیاری از این نقش آفرینی‌ها از جمله نقش روحانیت در دفاع مقدس که اتفاقا بیشترین شهید را به نسبت جمعیت در مقایسه با سایر اقشار تقدیم انقلاب و اسلام کردند، مورد غفلت واقع شده که همین امر موجب ایجاد هجمه‌های سنگین علیه روحانیت و مطالبه گری از آن‌ها در این زمینه که در دفاع مقدس چکار کردید، شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تأکید کرد: امروز وظیفه هنرمندان و نویسندگان متهعد به انقلاب و ارزش‌های اسلامی این است که با درک صحیح از واقعیت‌های موجود نقش روحانیت در دفاع مقدس را برای جامعه به ویزه نسل جدید به تصویر بکشد که واقعیت‌ها در جامعه و فضای رسانه‌ای و مجازی معکوس جلوه داده نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تاکید کرد: روحانیت اصیل در طول تاریخ ثابت کرده است که هیچگاه به دنبال منافع مادی و اسم و رسم و شهرت نبوده و نیست و اگر کسی از روحانیت به دنبال منافع مادی و شهرت طلبی باشد قطعا به اسلام خیانت کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان هم در گزارشی از بی رغبتی جوانان به تحصیل در مدارس علوم دینی و حوزوی گلایه کرد و گفت: بخش عمده‌ای از این بی رغبتی ناشی از تبلیغات منفی و فضا سازی رسانه‌ای دشمنان در مورد روحانیت است.

آیت الله موسوی اصفهانی افزود: نباید اجازه داد که نقش و جایگاه روحانیت در کشور تضعیف شود که اگر این اتفاق بیفتد اصل انقلاب هم به خطر خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: آنقدر تبلیغات منفی در فضا‌های رسمی و مجازی علیه حوزه و روحانیت زیاد شده است که در برخی از شهر‌ها ما دچار کمبود طلبه در حوزه‌ها هستیم و برخی کلاس‌ها هم به حد نصاب نمی رسد.

سردار ظفری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و. نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان هم گفت: دفاع مقدس ارزش‌های دینی، الهی و اسلامی را احیاء کرد و زمینه ساز تشکیل حکومت اسلامی که جمهوری اسلامی هم برآمده از آن است را فراهم کرده است.

گفتنی است: در این مراسم از چند کتاب پیرامون نقش روحانیت در دفاع مقدس و دفاع از حرم آل الله رونمایی شد.

 

انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *