ثبات روند شیوع کرونا در همدان

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: برنامه‌ریزی ‌های صورت گرفته در این استان در کنار توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی موجب ثبات نرخ شیوع کرونا از ۱۶ تیر تاکنون شد.

رشید حیدری مقدم در جلسه اعضای ستاد مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: استان همدان الگوی متفاوتی را در مهار کرونا ارائه کرد و طبق الگوی مشخص تدوین شده توانستیم از این بحران عبور کنیم.

وی اضافه کرد: چهار دستگاه اکسیژن ساز برای نصب در بیمارستان های این استان خریداری شد که یک دستگاه نصب شده و سه دستگاه دیگر نیز در حال نصب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه ابتلا به کرونا در همدان مدتی رو به افزایش بود درخواست کرد که طرح فعالیت ادارات با دو سوم کارکنان مجدد اجرایی شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان نیز گفت: سقف درصد افزایش اجاره بها به همه شهرستان ها بلاغ شده است و طبق مصوبه ستاد ملی کرونا تخلیه خانه توسط مستاجر به سه ماه بعد از عادی شدن وضعیت موکول شد.

حسن خانجانی افزود: اجرای این مصوبه نیازمند اهرم نظارتی قوی است و باید به قرادادهای تنظیم شده در مشاوران املاک نظارت دقیق صورت گیرد.

وی تاکید کرد: چنانچه مشاور املاک و صاحبخانه ای بیش از درصد مصوب اجاره را تعیین کرده و مستاجر بعد از مدتی قادر به پرداخت اجازه بها نباشد در صورت تنظیم شکایت نامه در محکم قضاییف قاضی بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا حکم صادر می کند.

فرماندار همدان نیز گفت: به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی در روستاها و مناطق دوردست، نشست هایی با حضور دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها برگزار شد و آنها نسبت به این موضوع توجیه شدند.

حسین افشاری افزود: بر اساس گزارش رسمی همه ساله در مراسم ایام تاسوعا، عاشورا و روز سوم محرم در شهر همدان حداقل ۳۰۰ هزار نفر حضور می یابند در حالیکه دو سوم از این افراد در حاشیه هیات ها تماشاچی دسته جات و عزادارن هستند.

وی اضافه کرد: چنانچه پروتکل های بهداشتی به صورت ۱۰۰ درصدی از سوی هیات های مذهبی رعایت شود امکان کنترل دیگر افراد که دسته های عزاداری را نظاره می کنند نیست بنابراین باید از هم اینک برای این موضوع تدبیری اندیشیده شود.

جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان نیز گفت: در برخی از فروشگاه های زنجیره ای پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت نمی شد که یک از آنها با وجود فضای کوچک محل رجوع و تردد شمار زیادی از شهروندان به ویژه بازنشستگان و افراد مُسن است بنابراین تذکرهای لازم به مسوولان فروشگاه ها داده شد.

سردار مهدی فرجی بیان کرد: بر اساس بازرسی های صورت گرفته در یک اتاق ۱۵ متری یک کارمند نشسته و هیچ ارباب رجوعی هم ندارد و در اتاقی به همین میزان در طبقه ای دیگر چند کارمند حضور دارند و ارباب رجوع شان هم زیاد است بنابراین باید در چینش کارمندان یک توازن برقرار کرد.

وی ضرورت حمایت از تولید در شرایط کرونایی را مورد تاکید قرار داد و افزود: تیم ۱۲ نفره ای از بسیج اقدام به سرکشی از کارخانه ها کردند که طبق گزارش دریافتی، اقدام های ارزشمندی در این استان برای حفظ نیروی کار صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۷۱ هزار و ۶۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۹۷۹ نفر رسیده است.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *