امکان حضور دانشجویان در ترم تابستانی دانشگاه‌های دیگر

به گزارش غرب ایران ؛ معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی سینا با اعلام اینکه امکان حضور دانشجویان در ترم تابستانی دانشگاه های دیگر وجود دارد، گفت: دانشجویان می توانند درخواست خود مبنی بر گذراندن ترم تابستانی را ثبت کنند تا معرفی نامه به آنها تحویل شود.

دکتر حسن ساری‌خانی  مطرح کرد: دانشجویان می توانند در ترم تابستان، صرفاً دروس عمومی را در دوره های مجازی بگذرانند اما اگر دانشگاهی ترم تابستان را به صورت حضوری برگزار می کند، دانشجویان می توانند با اجازه گروه آموزشی رشته خود، دروس تخصصی را هم اخذ کنند.

وی ادامه داد: دانشجویان می توانند در سامانه گلستان درخواست خود مبنی بر گذراندن ترم تابستانی در دانشگاه دیگر را ثبت کنند و پس از تأیید مدیر گروه و معاون آموزشی دانشکده، معرفی نامه دانشجو به وی تحویل داده می شود.

وی در رابطه با درخواست برخی اساتید برای حضور دانشجویان در دانشگاه و برگزاری امتحان حضوری توضیح داد: هیچ مجوزی مبنی بر حضور دانشجویان در دانشگاه برای هیچ کلاسی حتی دروس عملی به اساتید داده نشده و اگر استادی این کار را انجام داده خارج از مقررات دانشگاه عمل کرده و دانشجویان باید به معاون آموزشی دانشکده خود اطلاع دهند و در صورت عدم اجرای قوانین دانشگاه، معاونت آموزشی دانشکده موظف به پاسخگویی است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی سینا با اعلام تفاوت ماهیت دروس عملی، تشریح کرد: دروس عملی ممکن است محاسباتی، فیلد، کارگاهی یا به صورت های دیگر باشند و ما نمی توانیم یک سناریو برای همه اینها تدوین کنیم.

وی ادامه داد: بررسی نوع امتحانات دروس عملی را در اختیار دانشکده ها گذاشتیم که این موضوع را بررسی کرده و دروسی که امکان تکمیل آن وجود دارد را باید نتیجه آن را اعلام کنند و برای مابقی دروس هم فردا در جلسه شورای آموزش دانشگاه تصمیم گیری می شود.

ساری خانی خاطرنشان کرد: حدود پنج سناریو برای اتمام این دروس درنظر گرفته ایم به طوریکه ممکن است این دروس به ترم بعد منتقل یا در شهریورماه برگزار شوند اما باید ببینیم شورای دانشگاه کدام سناریو را ترجیح می دهد.

وی در رابطه با صحبت برخی اساتید مبنی بر اینکه محدودیت زمان امتحانات از سوی آموزش دانشگاه است، بیان کرد: این ترم امتحان به صورت کامل در اختیار اساتید بوده و حتی به اساتید این اجازه داده شده برای برخی از امتحانات یک هفته به دانشجو وقت بدهند.

ساری خانی با اعلام اینکه اساتید تا ۸ مردادماه باید نمرات دانشجویان را به صورت موقت ثبت کنند، توضیح داد: ۸ مردادماه آخرین مهلت اساتید برای ثبت نمرات دروس صرفاً تئوری است و برای امتحانات عملی نیز باید ببینیم امتحانات چه زمانی برگزار می شود.

وی در رابطه با نوع برگزاری ترم ۹۹۱ اعلام کرد: تکلیف ترم آینده هنوز مشخص نیست. وزارت علوم در مصاحبه ها اعلا کرده که ترم به صورت مجازی است اما هنوز هیچ چیزی به عنوان دستورالعمل به دانشگاه ارسال نکرده اند.

وی با بیان اینکه در حال آماده سازی زیرساخت آموزش مجازی هستیم تا در صورت نیاز به مشکلی برنخوریم، مطرح کرد: آموزش مجازی ترم آینده قطعاً بهتر از ترم گذشته خواهد بود و این شرایطی که در ترم ۹۸۲ اتفاق افتاد نخستین تجربه دانشگاه ها در ۱۰۰ سال گذشته بوده و برای دومین تجربه باید از تجربه اول استفاده کنیم به طوری که باید ایرادات، نقص ها، روش های کنترل، روش های آزمون و بقیه آیتم ها  تغییر پیدا کند و به سمت بهینه شدن برود.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *