تمدید محدودیت‌های کرونایی در همدان

به گزارش غرب ایران؛ استاندار همدان گفت: محدودیت‌های ایجاد شده برای فعالیت برخی مشاغل و تعطیلی آنها با توجه به ضرورت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تا یک هفته دیگر تمدید شد.

سید سعید شاهرخی  در ستاد مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در مناطق قرمز نظیر همدان، ملایر، تویسرکان، نهاوند و منطقه نارنجی بهار، برخی مشاغل و فعالیت ها از شنبه هفته گذشته به مدت یک هفته تعطیل شده بودند که این محدودیت برای یک هفته دیگر تمدید شد.

وی اضافه کرد: آرایشگری زنانه و مردانه که پیشتر شامل این محدودیت می شدند می توانند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند البته در صورت بی توجهی به پروتکل ها به طور حتم از فعالیت آنها جلوگیری می شود.

استاندار همدان با تاکید بر ممنوعیت برگزاری همایش، گردهمایی و آیین های تودیع و معارفه تاکید کرد: برگزاری جلسات بیش از ۱۰ نفر ممنوع بوده و این جلسات نیز باید با حضور اعضای اصلی و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار شود.

شاهرخی اظهار داشت: گزارش هایی مبنی بر رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی در ادارات و سازمان ها به دست رسیده است که می طلبد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری با مدیران این واحدها برخورد جدی داشته باشد.

وی توضیح داد: همه دستگاه های اجرایی مکلف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و چنانچه در اداره ای بعد از ارشاد و تذکر شفاهی نسبت به رعایت این دستورالعمل ها اقدامی صورت نگرفت باید با مدیر اداره مربوطه برخورد لازم صورت گیرد.

استاندار همدان گفت: استمرار استفاده از ماسک به عنوان ابزار جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، جلوگیری از تجمع ها و رعایت فاصله اجتماعی همچنان مورد تاکید است.

شاهرخی ادامه داد: طبق گفته معاون کل وزیر بهداشت علت ابتلای ۹۲ درصد افراد به ویروس کرونا حضور در دورهمی، عروسی و عزا است و تنها هشت درصد ناشی از اشتغال است بنابراین برای کاهش این آمار باید از تجمع جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه مردم در دورهمی ها نکات بهداشتی را رعایت کنند افزود: سیاست کلی کشور، افزایش تاب آوری مردم در بخش تولید و سلامت است بنابراین حمایت و تقویت واحد تولیدی به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر و با اهمیت با هدف تامین کالای ضروری و مورد نیاز مردم در بخش های مختلف به ویژه بهداشت سلامت ضروری است.

استاندار همدان گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا سقف افزایش اجاره بها در شهرستان همدان ۲۰ درصد و دیگر شهرستانهای تابعه این استان تا ۱۵ درصد بوده و مالکان مجاز به افزایش اجاره بها بیش از درصد تعیین شده نیستند.

شاهرخی از رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان خواست تا از مشاوران املاک و بنگاه های معاملات ملکی بخواهد قراردادهای اجاره بها را بیش از درصد تعیین شده تنظیم نکنند همچنین سه ماه بعد از عادی شدن شرایط کرونا در استان مالکان مجاز به پایان دادن به قرار داد با مستاجر هستند.

وی گفت: چهار شهرستان همدان وضعیت قرمز، یک شهرستان نارنجی و پنج شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و باید برنامه هایی درباره عوامل بروز بیماری کرونا و راهکارهای رفع آن تدوین کرد تا وضعیت این مناطق به زرد و سپس سفید برسد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: تا یک ماه پیش شمار بستری های ناشی از ویروس کرونا در همدان ۳۳۰ نفر بود اما هم اینک به ۶۵۰ نفر رسیده است و این وضعیت فشار به بیمارستان و کادر درمان را افزایش داده و نمی توان در برابر وضعیت کنونی نظاره گر بود بلکه باید فکری کرد.

شاهرخی ادامه داد: در اوج بیماری یعنی اسفند سال گذشته و فروردین امسال روزانه شمار کرونا مثبت ها به ۲۶ نفر می رسید اما هم اینک به ۶۰ نفر در روز افزایش داشته است بنابراین باید علاوه بر نهادینه کردن فرهنگ توجه به نکات بهداشتی و زدن ماسک، با شدت بیشتری محدودیت ها را اعمال کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت همدان در بسیاری از شاخص ها مناسب است گفت: از کادر بهداشت و درمان که برای سلامت جامعه تلاش می کنند قدردانی می شود همچنین از مردم استان درخواست داریم دستورالعمل های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند.

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *