انتخاب پوشش مناسب

در انتخاب لباس چند نکته اهمیت دارد:

رنگ لباس

طرح لباس

مدل لباس

نوع جلسه رسمی است یا غیر رسمی

در جلسات رسمی بهتر است از رنگ هایی مانند سرمه ای و خاکستری استفاده گردد.

در مجالس غیر رسمی نیر با توجه به رنگ پوست، رنگ مو و سن اشخاص، رنگ  لباس را انتخاب می کنیم. به طور مثال اگر رنگ سبز انتخاب شود افراد جوان از سبز روشن و افراد میان سال  از رنگ سبز تیره بهتر است که استفاده کنند.

چطور چاقی خود را کمتر نمایش دهیم:

با ترکیب رنگ های تیره می توان نقاط برجسته یا چاقی موضعی را کمتر و لاغر تر نمایش داد.و بالعکس رنگ های روشن تاثیر گذاری بیشتری برای بزرگتر نشان دادن قسمتی از اندام را دارا می باشند.

طرح لباس:

با توجه به فرهنگ جامعه طرح لباس متغیر می باشد. به طور مثال انتخاب طرحی پوشیده در جلسات رسمی بیانگر ویژگی های شخصیتی افراد می باشد.بنابراین برای آقایان کت شلوارهایی با رنگ تیره آبی سرمه ای،خاکستری و… و پیراهن هایی با رنگ روشن و برای خانم ها از مانتوهای پوشیده با رنگ های تیره و پوشش سر و کامل اندام توصیه می شود.مکمل و تکمیل کننده این پوشش می تواند کیف دستی، کفش و … نیز جایگاه ویژه ای داشته باشد. چه از نظر طرح، رنگ و مدل قابل بررسی می باشد.

 

معمولا در لباس های رسمی جیب ها کاملا ظریف، دکمه ها کاملا متناسب، کوتاهی یا بلندی لباس نیز قابل توجه است.

مدل لباس:

*مدل لباس با سلیقه افراد رابطه مستقیم دارد اما در انتخاب مدل باید موارد زیر را رعایت کرد:

*انتخاب مدل بر اساس عرف جامعه :از پوشیدن لباس های خارج از عرف جامعه در جلسات رسمی اجتناب شود.

هر فردی باید اندام خود را بشناسد تا بتواند مدلی انتخاب کند که پوشاننده عیوب اندام فرد و متناسب نشان دادن اندام باشد

بنابراین استفاده از انواع برش در لباس می تواند تاثیر گذاری ویژه ای در مدل لباس داشته باشد به طور مثال افرادی با قدی کوتاه بهتر است از برش های عمودی استفاده کنند تا به بلند تر نشان داده شدن اندام کمک کند.حال این امر در قسمتی از اندام نیز دخالت دارد به طور مثال فردی که دارای دستهایی بلند تر از نرمال است می تواند با استفاده از برش های افقی در آستین این موضوع را پوشش دهد.

استفاده از ابزارهای جانبی در پوشش

نکته قابل توجه انتخاب قسمت های جانبی اهمیت ویژه ای دارد به عنوان مثال انتخاب نوع کمربند، ساعت مچی، کلاه ، پوشش سر برای بانوان (مقنعه یا روسری) در این امر بسیار تاثیر گذار هستند.دکمه ها نیر گاها به عنوان لوازم جانبی در قسمت های مختلفی از لباس مثلا سر آستین می توانند به لباس رسمیت بیشتری ببخشند.

در کنار موارد گفته شده، اتو، آراستگی و پاکیزگی لباس و کفش تاثیر ویژه ای داشته، همچنین آرایش موی آقایان، پاکیزگی پوست، استفاده از عطرهای مناسب نیز تاثیر ویژه ای خواهند داشت

مریم لطفیان

کارشناس و مدرس طراحی پوشاک

درباره‌ی modirgharb

همچنین ببینید

برگزاری ۲ آزمون استخدامی جذب معلم /استخدام ۱۰۵ هزار معلم جدید

غرب ایران - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استخدام ۱۰۵ هزار معلم جدید گفت: دو آزمون استخدامی برای جذب معلم در اردیبهشت برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *