آلودگی هوا در همدان ۶۰ درصد کاهش داشته است

به گزارش غرب ایران ؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: سال گذشته میزان آلودگی متاثر از گرد و غبار در همدان نسبت به سال ۹۶ بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت.

 عادل عربی مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان در شورای اداری استان همدان و اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا گفت: آمار ثبت شده از میزان آلودگی سال ۹۷ نشان می‌دهد آمار آلودگی نسبت به ۹۶، ۵۰ درصد کاهش داشته همچنین امسال نیز ۲ روز ۲۴ ساعته آلودگی هوا ثبت شده است.

وی گفت: همدان از منظر آلایندگی هوا وضعیت مناسب دارد، اما در فصل زمستان وارونگی هوا موجب بروز آلودگی شد و این امر موجب شد که شهرداری نسبت به آینده نگاری اقدام کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت:درباره پدیده نوظهور گرد و غبار مطالعه کانون‌های مولد شروع شد و معاونت عمرانی اعتبار لازم را به محیط زیست اختصاص دادند که تا پایان شهریور امسال این مطالعه نهایی می‌شود.

عربی ادامه داد: محیط زیست به علت مشکلات انباشته از سال‌های گذشته اولویت‌هایی را تدوین و به زیر مجموعه در استان‌ها اعلام کردند که  ۴ موضوع پسماند، تالاب ها، کنترل آلودگی هوا و مهار پدیده گرد و غبار از اولویت‌های اصلی کار در مجموعه حفاظت محیط زیست استان همدان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اضافه کرد: اولویت دوم احیا و حفاظت از تالاب‌ها است که استان همدان در این زمینه برنامه ویژه‌ای دارد.

مدیرکل حفاطت محیط زیست همدان ببان کرد: همدان برای احیای تالاب‌ها برنامه دارد و در زمینه تالاب آق گل قدم‌های مثبتی برای گرفتن حق آبه این تالاب برداشته شده است.

وی همچنین بابیان اینکه درباره مدیریت زیست بومی تالاب آق گل مشکلاتی وجود دارد، گفت: درخصوص حق آبه مشکل داریم و در این زمینه با استان مرکزی نشست مشترک برگزار شده است.

عربی اضافه کرد: در استان همدان طرح جامع پسماند مصوب شده و مقرر شد که یک هزار و ۲۰۰ تن پسماند استان در ۲ سایت ملایر و همدان مدیریت و پردازش شود.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

سهمیه کشتی فرنگی درالمپیک کامل شد

غرب ایران -تیم ملی کشتی فرنگی با کسب ۶ سهمیه به مهم‌ترین آوردگاه ورزشی ایران خواهد رفت که البته اسامی نفرات اعزامی به المپیک پاریس باید از سوی کادر فنی اعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *