وضعیت پزشکی ۳ هزار و ۳۰۰ نفر از حجاج استان همدان بررسی شد

به گزارش غرب ایران ؛ معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان همدان از بررسی وضعیت جسمی حجاج و واکسیناسیون حجاج همدانی خبر داد.

عباس خاکسار، معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان همدان  گفت: امسال از ۳ هزار و ۳۰۰ حجاج بیت الحرام استان همدان ۲۰ نفر از حجاج به دلیل اعتیاد، بارداری، بیماری‌های شدید روانی، قلبی وعروقی و سرطان‌های پیشرفته تایید سفر حج را دریافت نکرده اند و باید افراد نایب آن‌ها در این سفر شرکت کنند.

وی با بیان اینکه دو مرحله کمیسیون پزشکی برای بررسی وضعیت جسمی حجاج استان برگزار شده است افزود: تمامی حجاج استان زیر نظر ۹ پزشک هلال احمر توصیه‌های پزشکی، معاینه‌های اولیه، رژیم‌های غذایی و دارو‌ها ودرمان‌های اولیه را شده اند.

خاکسار از برگزاری کلاس‌های آموزش بهداشت فردی و روش‌های مناسب پیاده روی در زمان حج و توصیه‌های لازم برای انجام اعمال حج در ساعات‌هایی که هوا خنک‌تر است خبر داد و گفت: زایر ین باید در این سفر از بردن هرگونه دارو خودداری کنند و دارو‌های مورد نیاز آن‌ها از طریق درمانگاه‌های سیار در کنار کاروان‌ها تامین می‌شود.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان همدان افزود:۹ پزشک آموزش دیده این جمعیت به همراه پرستاران و دارو‌های مورد نیاز حجاج در ۹ درمانگاه سیار جمعیت هلا احمر و در نزدیکی هتل حجاج استان برای ارایی خدمات پزشکی مستقر می‌شوند.

در سفر حج هرگونه دارو‌های اعتیاد آور و حتی قرص‌های آستامینوفن ممنوع است و در صورت همراه داشتن بر اساس قوانین عربستان حتی باعث بازداشت حجاج هم می‌شود.

خاکسار همچنین از واکسیناسیون هزار و ۹۶۰ نفر از حجاج در همدان و هزار و ۲۰۰ نفر در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: این افراد در برابر بیماری‌های عفونی و حساسیتی واکسینه شده اند.

وی با بیان ایکه واکسن نزدیک به ۱۰۰ نفر از حجاج هنوز زده نشده است اظهار داشت: برای برخی از حجاج باتوجه به بیماری‌هایی که دارند واکسن پولوموکوک هم علاوه بر واکسن مننانژیت زده شده است.

وی ادامه داد: امسال باتوجه به ایکه سفر حج در فصل گرما انجام می‌شود نیازی به واکسن آنفولانزا نیست.

حجاج سال‌های آینده اگر هرگونه اعتیاد به مواد مخدر و یا داروی خاصی دارند باید زیر نظر پزشک، از حالا برای ترک و یا جایگزینی دارو اقدام کنند تا در آزمایش‌های پیش از سفر حج اعتیاد نداشته باشند و بتوانند به این سفر اعزام شوند.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

قدردانی رهبر انقلاب از عملکرد نیروهای مسلح در حوادث اخیر

غرب ایران - جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *