۴۵ هکتار از مراتع همدان طعمه آتش شد

به گزارش غرب ایران ؛ فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: ۴۵ هکتار از مراتع این استان امسال تاکنون طعمه آتش شده است.

سرهنگ بهرام رسولی اظهار داشت: ۲۵ فقره آتش سوزی در اراضی ملی و سه فقره آتش سوزی در اراضی حریم شهر واگذار شده به راه و شهرسازی تاکنون رخ داده است.

وی اضافه کرد: وسعت آتش سوزی در مراتع این استان روند رو به رشد داشته است و در سال ۹۷ حدود ۴۲ هکتار از اراضی همدان دچار آتش سوزی شد در حالیکه یک ماهه گذشته این آمار ۴۵ هکتار بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، تقویت پوشش گیاهی، گرم شدن هوا، خشک شدن علوفه را تهدیدی برای منابع طبیعی دانست به گونه‌ای که با کوچک‌ترین جرقه‌ای بخش زیادی از اراضی ملی تبدیل به خاکستر می‌شود.

سرهنگ رسولی ادامه داد: کم توجهی مردم به ارزش مراتع و اهمیت منابع طبیعی نیز در آتش زدن مراتع موثر است و در این میان برخی سودجویان برای تصرف اراضی ملی اقدام به از بین بردن علوفه‌های مرتعی با آتش زدن آنها و فراهم کردن زمینه شخم زمین می‌کنند.

وی بیان کرد: در نشست اخیر استانداری همدان مصوبات خوبی مدنظر قرار گرفت که مهمترین آنها همکاری نیروهای نظامی و انتظامی برای پیشگیری از بروز حریق در عرصه‌های طبیعی بود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اضافه کرد: همچنین پهپاد در اراضی ملی به منظور شناسایی و پایش وضعیت این اراضی به پرواز در می آید.

رسولی گفت: در عین حال منابع طبیعی همدان گشت مشترکی با نیروی انتظامی با هدف برخورد با متخلفان و عاملان آتش سوزی راه اندازی می کند.

انتهای پیام /ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *