آغاز کاوش مجدد در معبد لائودیسه

به گزارش غرب ایران ، محسن جانجان رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند در خصوص کاوش در منطقه دوخواهران نهاوند اظهار کرد: کاوش معبد لائودیسه فعلاً به علت داشتن معارضاتی متوقف است که اگر مشکل برطرف شود ادامه می‌یابد و در غیر این صورت به فصل آینده موکول می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه پژوهشکده باستان‌شناسی کشور صدور مجوز‌های کاوش مشخص است افزود: صدور این مجوز‌ها یک‌ماهه است که هر چقدر در توان بود، انجام می‌شود وگرنه به فصل بعد موکول می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند اضافه کرد: آقای رهبر (سرپرست گروه کاوش معبد لائودیسه) برای کاوش محوطه‌ای در حاشیه شهر نهاوند برنامه دارد که این هم مربوط به دوره سلوکی است و می‌تواند زوایای تاریخی دوران سلوکی در نهاوند و ارتباط آن با معبد لائودیسه را مشخص کند.

وی یادآور شد: تاکنون در منطقه دوخواهران کشفی صورت نگرفته است، اما برای ادامه کاوش تپه باید مجوز صادر شود تا کاوش شروع شود که چند روز دیگر با اخذ مجوز فاز دوم فصل اول کاوش مجدد از سر گرفته می‌شود.

وی در خصوص ثبت جهانی سراب‌های نهاوند نیز با بیان اینکه سراب‌های نهاوند ثبت ملی هستند افزود: پیشنهاد نماینده مردم نهاوند در مجلس ثبت جهانی همه سراب‌ها در قالب «مجموعه سراب‌های نهاوند» است که در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه این پبشنهاد راه طولانی برای تحقق دارد افزود: از استان همدان هنوز اثری به ثبت جهانی نرسیده و این مسئله پروتکل و مقرراتی دارد که باید طی شود.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان

غرب ایران - سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی برای ۱۷ استان از جمله تهران از آبگرفتگی معابر ، سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، تگرگ و خسارت به کشاورزان خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *