پارک جنگلی ۲۳۴ هکتاری سد اکباتان جهشی برای توسعه استان همدان

به گزارش غرب ایران ؛ مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: پارک جنگلی ۲۳۴ هکتاری سد اکباتان درختکاری شده است و تحویل شهرداری همدان می شود.

اسفندیار خزائی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در نشست سرمایه گذاری و اقتصادی کردن طرح جنگلکاری سد اکباتان گفت: سرمایه گذاری واقتصادی کردن پارک جنگلی ۲۳۴ هکتاری سد اکباتان جهشی برای توسعه استان همدان است.

این مقام مسئول با بیان منابع طبیعی همواره به عنوان پشتوانه اقتصادی وتولید محسوب می‌شود افزود: واگذاری و مدیریت پارک‌های جنگلی برای سرمایه گذار‌ی وتوسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان به شهرداری‌ها کمک می‌کند تا از این منابع هم حفاظت بیشتری شود و هم بهره برداری از آن برای مردم راحت‌تر شود.

مدیر کل منابع طبیعی استان افزود: برای سرمایه گذاری در عرصه‌های منابع طبیعی باید اقدامات ما همسو با طبیعت باشد تا آسیبی به پیکره طبیعت وارد نشود.

خزائی ادامه داد: پارسال ۵۰ هکتار محدوده جنگلی سد اکباتان از طرح توسعه هزار هکتاری جنگل‌های استان توسعه داده شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اضافه کرد: در محدوده‌ی سد اکباتان درختان جنگلی سازگار با محیط زیست شامل سماق، زرشک، داغ داغان، بادامک، ارژن، پسته وحشی و بادام که هم نیاز به آبیاری کمی دارند، کاشته شد.

خزائی ادامه داد: فضا برای سرمایه گذاری در طرح ایجاد پارک جنگلی سد اکباتان مهیا است و شهرداری و سرمایه گذاران هم باید همسو با مسائل زیست محیطی و رعایت استاندار‌های لازم حرکت کنند.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: پارک جنگلی ۲۳۴ هکتاری اکباتان مستعد تبدیل شدن به منطقه گردشگری است و ساخت ایجاد جنگل و درختکاری در این منطقه بی نظیر است.

حسین قرباغی اضافه کرد: باتوجه به اینکه بستر‌های لازم برای سرمایه گذاری از سوی مدیریت شهری همدان فراهم شده است، بخش منابع طبیعی و ردشگری قطع به یقین در رسیدن به این هدف نقش آفرین خواهد بود.

قراباغی بیان کرد: پارک جنگلی سد اکباتان باتوجه به موقعیت جغرافیایی وچشم انداز زیبامی تواند به نقطه مهمی درمقوله گردشگری شهر همدان تبدیل شود چرا که تمام قابلیت ها، ظرفیت‌ها و استاندارد‌های لازم را دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: این پارک جنگلی را می‌توان یک پارک جنگلی وکوهستانی شاخص در منطقه عنوان کرد.

او اظهار داشت: در این مجموعه با مشارکت سرمایه گذاران انواع کمپ‌های اقامتی، فضا‌های بازی و ورزشی، پیست دوچرخه سواری و سایرتفریحات سالم و سرگرمی‌ها ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *