بیش از ۱۷ هزار همدانی در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند

به گزارش غرب ایران ؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: ۱۷ هزار و ۳۰۰ همدانی در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند .

داریوش حسینی مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: ۱۷ هزار و ۳۰۰ نفر در طرح اقدام ملی مسکن در استان همدان ثبت نام کرده‌اندکه این تعداد ثبت نامی بعد از پالایش به ۸ یا ۹ هزار نفر کاهش پیدا خواهد کرد.

او با اشاره به گرانی مسکن در همدان بیان کرد: تورم یکی از دلایل مهمی است که به شدت روی قیمت ساخت مسکن و سرمایه‌گذاری در این زمینه تأثیر گذاشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان قبل از تورم عرضه مسکن و تقاضا بسیار زیاد بود، گفت:با تغییرات ارز بازار سوداگری ایجاد شد و تا زمانی که قیمت ارز به ثبات نرسد این سوداگری‌ها در بازار مسکن ادامه خواهد داشت.

حسینی یادآورشد: طی برنامه ریزی انجام شده در وزارت راه و شهرسازی موضوع تامین مسکن در کشور پیگیری می‌شود و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در تمامی استان‌ها منابع خوبی را برای احداث مسکن تامین می‌نماییم.

او عنوان کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در فاز نخست ۵ هزار واحد مسکن در همدان ایجاد خواهیم کرد، اما به طور قطع از ظرفیت ادارات دولتی نیز در این زمینه استفاده می‌کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دولتی در ساخت مسکن بیان کرد: در طرح اقدام ملی مسکن از ظرفیت تمامی دستگاه‌های استان و نیز زمین‌هایی که در اختیار دارند استفاده خواهیم کرد.

حسینی با بیان اینکه در ساخت مسکن اقدام ملی از ظرفیت زمین‌های موجود دستگاه‌های اجرایی استفاده شود افزود: تفکیک‌ها با رعایت قوانین زمین شهری الزامی است و گفته شده در خصوص باغات باید ماده ۱۴ رعایت شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: در زمینه طرح جامع شهری نیز تا زمانی که تمام کار‌های کارشناسی انجام نشود این طرح بسته نخواهد شد و برای این طرح باید از تمام ظرفیت صاحب نظران جهت ارائه یک طرح خوب استفاده نمائیم.

انتهای پیم/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از فردا

غرب ایران - راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: پیش فروش بلیت قطارهای مسافری بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنجشنبه ۹ فروردین ماه آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *