وزیر آموزش و پرورش به همدان آمد

غرب ایران – محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش عصر چهارشنبه در سفری ۲ روزه، به منظور بهره‌برداری و کلنگ‌زنی چند طرح عمرانی و آموزشی وارد همدان شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان در این‌باره به خبرنگار ایرنا گفت: وزیر آموزش و پرورش امروز پس از حضور در گلزار شهدای شهر همدان با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار و در نشست خیران مدرسه ساز شرکت می‌کند.

محمدحسین مرادی با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش فردا / پنجشنبه/ نیز چند طرح عمرانی را در این استان بهره‌برداری می‌کند، اظهار داشت: ۲ استخر دانش‌آموزی در آموزش و پرورش ناحیه یک و ۲ همدان بهره‌برداری و عملیات اجرایی مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی زنده یاد غلامحسین زمانی در ناحیه ۲ این شهر آغاز می‌شود.

وی افزود: استخر دانش‌ آموزی ناحیه ۲ همدان، چهار هزار متر مساحت عرصه و ۲ هزار و ۴۰۰ متر مساحت اعیان دارد که در هر نوبت ۱۰۰ دانش‌آموز می‌توانند به صورت همزمان از آن استفاده کنند.

مرادی اضافه کرد: نزدیک به ۷۱ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این استخر هزینه شده که ۷۵ درصد آن از اعتبارات ملی و ۲۵ درصد دیگر نیز از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان ادامه داد: استخر ناحیه یک نیز سه هزار و ۲۰۰ متر مربع مساحت عرصه، ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع مساحت اعیان و یک‌صد نفر گنجایش دارد.

وی افزود: ۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این استخر هزینه شده که ۹۳ درصد آن از اعتبارات ملی و هفت درصد دیگر نیز از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

مرادی با بیان اینکه عملیات ساخت این ۲ طرح از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است، گفت: ۱۰ استخر دانش‌آموزی دیگر در سطح استان در حال ساخت است که به نوبت پس از بهره برداری، گشایش می‌یابند.

در سال تحصیلی جاری نزدیک به ۲۸۷ هزار دانش‌آموز در مدارس همدان تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۰۲/۱۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان

غرب ایران - سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور، از بارش‌های شدید در برخی مناطق خبر داد و برای ۲۳ استان هشدار نارنجی خسارت به کشاورزان صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *