میزبانی مسابقات ملی در همدان توسعه گردشگری ورزشی را سرعت می دهد

به گزارش غرب ایران ، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نشستی با وزیر ورزش که به منظور بررسی وضعیت پروژه های عمرانی این حوزه انجام شد، گفت: تسریع در عملیات اجرایی و بهره برداری از پروژه زورخانه بین المللی همدان از جمله این پروژه ها بود که با توجه به کلنگ زنی این پروژه مقرر شد در اولویت قرار گیرد.

حاجی بابایی افزود: احداث مجموعه های ورزشی روستایی و توسعه ورزش روستایی با توجه به مواد قانون برنامه ششم توسعه از محورهای دیگر مطرح شده در این جلسه بود.

وی در تبیین این محور گفت: با توجه به قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر توجه به ورزش اقشار مختلف از جمله عشایر و روستاییان، پیگیری احداث مجموعه های ورزشی در روستاهای فامنین، قهاوند و بخش مرکزی همدان در دستور کار است به طوری که تعدادی از این پروژه ها در دست احداث بوده و عملیات اجرایی تعدادی نیز به پایان رسیده و آماده بهره برداری است.

حاجی بابایی بابیان اینکه روستاهای ارزانفود، گنبد، گراچقا، امزاجرد، توئیجین، موئیجین در بخش مرکزی همدان و روستاهای قرخلر، هیزج، بوبوک اباد، جهان اباد و قلعه جوق در فامنین افزود، از جمله روستاهایی هستند که در آن  سالن ورزشی ساخته می شود به تکمیل سالن کشتی جورقان نیز اشاره کرد و گفت: سالن کشتی جورقان، استخر سرپوشیده جورقان و استخر قهاوند نیز از پروژه هایی است که باید تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به روند کند پیشرفت فیزیکی استخر تخصصی شنا و شیرجه و دهکده المپیک گفت: برای این دو پروژه نیز با توجه به توقف عملیات اجرایی آنها و عدم تامین اعتبار مقرر شد در بودجه سال ۱۳۹۹ و در اعتبارات ملی بودجه ای پیش بینی شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت های همدان برای میزبانی ملی و منطقه ای مسابقات ورزشی در راستای توسعه گردشگری ورزشی اشاره کرد و گفت: باید با توجه به ظرفیت های موجود در همدان، استعداد یابی در رشته های ورزش قهرمانی صورت گیرد تا شاهد حضور جوانان همدانی در عرصه های ملی و بین المللی باشیم.

حاجی بابایی توسعه ورزش های عمومی برای اقشار مختلف را از دیگر اهداف این دیدار برشمرد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *