بستری ۴۸۶ نفر به علت مشکلات تنفسی در بیمارستان های همدان

به گزارش غرب ایران  منوچهر کرمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در بازدید سرزده از بیمارستان فرشچیان سینا در همدان گفت: طی روزهای اخیر شاهد کاهش بار مراجعه ناشی از بیماری های تنفسی شامل سرماخوردگی و آنفلوآنزا به مراکز بهداشتی درمانی استان همدان بوده ایم.

کرمی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۸۶ مورد بیمار شدید تنفسی در بیمارستان های استان های همدان بستری و تحت درمان های لازم قرار گرفته اند که نتایج آزمایشات مربوطه، ابتلای ۸۹ نفر از این تعداد بیمار را به آنفلوآنزای فصلی تایید می کند.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان ضمن جلب توجه عموم مردم به رعایت اقدامات پیشگیرانه در فصول سرد سال تاکید کرد: آنفلوآنزا صرفا در ۲ تا ۳ درصد موارد می تواند منجر به عوارض شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بیشتر موارد ابتلاء به آنفلوآنزا با مراجعه به پزشکان عمومی با درمان های ساده علامتی قابل علاج است لذا افرادی که دارای علائمی پرخطر مانند تنگی نفس و خلط خونی هستند در اولین فرصت به نزدیک ترین مرکز درمانی منطقه خود مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همچنین از آمادگی کامل تمام واحدهای دانشگاه علوم پزشکی برای تامین، توزیع و مصرف دارو و سایر لوازم و تجهیزات در مورد این بیماری خبر داد.

کرمی افزود: هماهنگی های لازم از ابتدای فصل پاییز مطابق روال هر ساله در سطح استان همدان انجام شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *