کاشت نهال در ۲۰۰ هکتار از مراتع شهرستان اسدآباد طی سال جاری

به گزارش غرب ایران ، اسفندیارخزایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان  در افتتاح طرح درختکاری اسدآباد  گفت: امروز ۲۰ هکتار درختکاری در شهر آجین اسدآباد با ۱۰۰ میلیون تومان هزینه از محل منابع استانی و ملی همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید.

وی بابیان اینکه امسال از محل اعتبارات استانی قرار است یک هزار هکتار درختکاری در استان همدان انجام شود، افزود: امروز نهال درختان سرو نقره ای، کاج سیاه و سنجد بیشتر کاشته شد چراکه علاوه بر کم آب بر بودن، بر افزایش نفوذ آب در منطقه کمک می‌کند و باعث می‌شود تا منابع آب زیر زمینی برای کشاورزان پایین دست  روستاها هم بیشتر شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اثرات کاشت نهال را جلوگیری از فرسایش خاک، حفاظت از مراتع، بالابردن میزان نفوذ آب در خاک و تصفیه و پاکسازی هوا عنوان کرد.

خزایی گفت: تا پایان امسال در ۲۰۰ هکتار از مراتع شهرستان اسدآباد نهال کاشته می‌شود.

خزایی از اختصاص ۳ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری استان همدان از محل اعتبارات ملی خبر داد و گفت: ۷۰۰ میلیون تومان از این اعتبارات برای طرح‌های آبخیزداری منطقه آجین اسد آباد هزینه می‌شود.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *