برگزاری بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان

به گزارش غرب ایران ؛ سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: بیست و ششمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان ١٩ تا ٢٥ آبان همزمان با هفته وحدت برگزار می‌شود.

علی مرادی نور در نشست مشترک با مسئولان برگزاری این دوره از جشنواره در همدان اظهار داشت: اکنون بیست و ششمین سال از برگزاری جشنواره را پیش رو داریم که حاصل اندیشه، تفکر و ایده مردم همدان است و برای دیار پایتخت تاریخ و تمدن آورده فرهنگی، هنری و گردشگری داشته و دارد.

مرادی‌نور با بیان اینکه امسال جشنواره توسط هنرمندان و جوانان برگزار می‌شود عنوان کرد: تلاش می‌کنیم جشنواره امسال در همه بخش‌ها متفاوت‌تر از دوره‌های گذشته برگزار شود تا انتظارات مردم و هنرمندان رفع شود.

وی عنوان کرد: این جشنواره باید در سال رونق تولید با توجه به گام دوم انقلاب اسلامی در باورپذیری جوانان و تقویت روحیه و امیدآفرینی در جوانان و نوجوان تاثیر مثبت داشته باشد و به همین سبب امسال هنرمندان جوان و اعضای انجمن هنرهای نمایشی همدان در همه کمیته‌ها حضور پررنگی دارند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اعلام کرد: بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «کودک، طبیعت، تئاتر» در قالب هشت بخش شامل؛ مسابقه تئاتر کودک، مسابقه تئاتر نوجوان، مسابقه تئاتر خردسال، مسابقه تئاتر خیابانی، تئاتر بین‌الملل، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، تئاتر دانش‌آموزی و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود.

وی توجه به کیفیت نمایش‌های راه یافته به جشنواره، ارتقاء کیفیت اجراها، توجه به تدبیر و خلاقیت و مشارکت مردم را از ارکان اساسی جشنواره امسال برشمرد و گفت: استفاده از ابزارهای‌ به روز اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و الکترونیکی در زمینه تبلیغات، تعریف بسته‌های فرهنگی، معنوی و اجتماعی و اشاعه فرهنگ غنی و سبک زندگی اسلامی ایرانی در راستای تحکیم بنیان خانواده از دیگر موارد مهمی است که در این دوره جشنواره مورد توجه قرار می گیرد.

مرادی نور افزود: ایجاد فضایی شاد همراه با برگزاری جشن‌ در سطح شهر همدان و همه شهرهای استان از دیگر برنامه‌های دوره بیست و ششم است.

بیست و ششمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ١٩ تا ٢٥ آبان همزمان با هفته وحدت در پایتخت تاریخ و تمدن ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

توزیع میوه شب عید همدان آغاز شد

غرب ایران- مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: ۶۰۰ تن میوه شب عید شامل سیب و پرتقال در این استان تامین شده و از صبح امروز (شنبه) ۲۶ اسفند توزیع آن شروع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *