استاندار همدان: یکپارچه پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌ایم

به گزارش غرب ایران، سعید شاهرخی استاندار همدان در جلسه کارگروه اشتغال استان همدان اشاره به صدور بیانیه شورای عالی امنیت ملی درباره برجام اظهار داشت: هجدهم اردیبهشت سالگرد خروج غیرقانونی آمریکا از برجام بود، اقدامی که بار دیگر خوی استکباری و عدم پایبندی این کشور به تعهدات بین المللی را نشان داد.

وی با بیان اینکه با توجه به عقلانیتی که در کشور  وجود دارد بیانیه دیروز در پاسخ به رفتار آمریکا و هم پیمانانش صادر شده است، افزود: با خروج آمریکا از برجام و تعارضاتی که برای کشورهای باقیمانده در برجام ایجاد شد  نه تنها عملاً منافع جمهوری اسلامی ایران تامین نگردید، اروپا نیز با وجود شعارهایی که می‌داد اقدام عملی ویژه‌ای انجام نداد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه با خروج آمریکا از برجام تحریم‌های ظالمانه و شدیدتری علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شد، مطرح کرد: کشور ما نمی تواند چنین اقدامی را بپذیرد بنابراین در یک تصمیم خردمندانه گام اول را در راستای مقابله با اقدامات آمریکا برداشت.

وی عنوان کرد: آمریکا با شرایطی که در دنیا به راه انداخته، نظم اقتصادی جهان را بر هم زده و در تلاش است تا منافع خود تامین کند در حالیکه از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران نپذیرفتن قلدری ها و زورگویی‌های استکبار است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه ما زیر بار هیچ گونه زورگوی که سبب فاصله گرفتنمان از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی شود، نمی‌رویم، تصریح کرد: اگرچه این بیانیه توسط شخص رئیس‌جمهور روحانی بیان شد اما پشتوانه شورای امنیت ملی همراه این بیانیه است چرا که در واقع این بیانیه مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید بنابراین باید از این اقدام برای حفظ انسجام ملی استفاده شود.

استاندار همدان با اشاره به این که دشمن در تلاش است تا با فشارهای اقتصادی در اقشار مختلف جامعه شکاف ایجاد کند مطرح کرد: همانطور که رئیس جمهور اعلام کردند به کوری چشم دشمنان اگر اختلافی هم در جامعه وجود داشت امروز به منظور مقابله با آمریکا همه یکپارچه پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز آنچه که سبب تقویت انسجام و وحدت و همدلی در جامعه می شود باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید از بیان هر کلمه‌ای که ممکن است سبب بروز اختلاف و یا دلخوری شود پرهیز کنیم چرا که این حرکت در راستای خواسته استکبار است.

شاهرخی با اعلام اینکه امروز آرامش روانی نیاز جامعه ما است تصریح کرد: می‌توانیم با تلاش و خرد جمعی جلوی تحریم‌های ظالمانه دشمنان بایستیم چراکه با بسیاری از کشورها رابطه خوب داشته، ظرفیت های بسیاری نیز در کشور داریم.

وی با اشاره به اینکه در جنگ اقتصادی کشور با استکبار جهانی استان‌ها در صف اول مقابله قرار دارند، افزود: با کمک مردم، تقویت تولید و نظارت بر شبکه توزیع می‌توانیم آرامش لازم را در جامعه حاکم کنیم.

استاندار همدان با اعلام اینکه خوشبختانه ما در استان با کمبود کالایی روبه‌رو نیستیم و محدودیتی برای توزیع کالاها نیز نداریم، عنوان کرد: هنگام توزیع و پخش کالای ضروری و مورد نیاز جامعه باید به گونه‌ای عمل شود که این اقلام به دست مصرف کننده واقعی برسد.

وی درباره سند توسعه استان نیز گفت: این سند که امروز مدیران  هنگام بررسی‌اش با سکوت خود آمادگیشان را برای اجرایش اعلام کردند،شرایط و برنامه‌های استان  در سه سال آینده را در بر می‌گیرد، سندی که نقشه راه  ما برای اجرای پروژه‌ها و دیگر اقدامات به شمار می‌آید.

شاهرخی تصریح کرد: مطابق این سند ما باید هر سال ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشته و سالانه ۲۰ هزار شغل ایجاد کنیم تا بتوانیم نرخ بیکاری استان را به ۷ و یک دهم درصد برسانیم.

وی با اعلام اینکه در بخش تسهیلات ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان در نظر گرفته شده است: اظهارداشت: ما باید به موضوع مهم تربیت نیروی انسانی کارآمد که بتواند از این تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار استفاده کند نیز توجه کنیم.

استاندار همدان خطاب به مدیران  گفت: اگرچه از خدمات بانک‌های عامل در استان سپاسگزاریم اما باید فعالیت و همکاری خود را در عرصه اشتغال زایی بیشتر کنند چرا که توان استان در این عرصه بالاست.

وی  ابراز کرد: هنگام اعطای تسهیلات به افراد متقاضی ایجاد اشتغال نیز باید نظارت‌ها به گونه‌ای اعمال شود تا تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال مصرف شود چرا که در غیر این صورت ما کاری جز اتلاف سرمایه انجام نداده‌ایم.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *