افزایش ۱۱ درصدی صادرات همدان

به گزارش غرب ایران ، حمیدرضا متین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه سال گذشته صادرات استان از نظر ارزشی به ۱۵۵ میلیون و ۵۰۶ هزار دلار و از نظر وزنی به ۳۳۶ هزار و ۵۰۶ تن رسیده است اظهار کرد: این میزان نسبت به سال قبل از نظر ارزشی ۱۱ درصد افزایش و از نظر وزنی ۳۳ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه واردات کالا از گمرک همدان نیز طی این مدت ۲۳ میلیون و ۳۲۵ هزار دلار به وزن ۴ هزار و ۲۳۴ تن بوده است افزود: این میزان صادرات نسبت به سال قبل از نظر ارزشی ۵۵ درصد و از نظر وزنی نیز ۷۶ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان تصریح کرد: از این میزان ۷۶۴ هزار دلار معادل ۱۰ درصد کالای مصرفی، ۱۲ میلیون و ۴۶۳ معادل ۵۲.۸ درصد کالای واسطه‌ای و ۱۰ میلیون و ۳۹۶ هزار دلار معادل ۴۴ درصد تولیدی بوده است.

متین با تأکید بر اینکه تراز تجاری استان در سال گذشته مثبت و بالغ بر ۱۳۱.۸ میلیون دلار بود ادامه داد: حجم مبادلات تجاری استان بالغ بر ۱۷۹.۱ میلیون دلار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه صادرات بخش صنعت ۹۲ میلیون و ۴۷۲ هزار دلار بوده گفت: سیم مسی با صادرات بیش از ۳۳ میلیون دلار ۲۱.۵ درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده و از مهمترین کالا‌های صادراتی استان به حساب می‌آید.

متین با بیان اینکه صادرات در بخش معدن نیز به میزان ۵ میلیون و ۵۲۹ دلار بوده است که نسبت به سال ۹۶ نزدیک به ۱۲ برابر افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در بخش مواد شیمیایی ۷ میلیون و ۴۷۱ هزار دلار صادرات انجام شد افزود: این صادرات نسبت به پارسال رشد داشته است.

متین با اشاره به اینکه بخش کشاورزی استان در سال گذشته ۴۵ میلیون و ۶۷ هزار دلار صادرات داشته که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: کشمش تیزابی به عنوان دومین کالای صادراتی استان با صادرات ۲۰ میلیون و ۵۹۰ هزار دلار ۱۳.۲ درصد را به خود اختصاص داد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان ادامه داد: صنایع دستی استان با ۴ میلیون و ۹۸۳ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه از نظر ارزشی ۷۰ درصد رشد داشته است.

متین ادامه داد: ۲۴۷ قلم کالا به ۴۰ کشور جهان صادر شده که عمده‌ترین آن‌ها آمریکا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، هلند، رومانی، بلژیک، اتریش، اوکراین، لهستان، آذربایجان، تاجیکستان، چک، بلاروس، روسیه، استرالیا، ترکیه، اردن، کویت، قطر، بحرین، امارات، عراق، سوریه، لبنان، هند، مالزی، اندونزی، سریلانکا و افغانستان بوده است.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *