اجرای ۱۰۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در همدان

غرب ایران – مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: اجرای ۱۰۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در این استان در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ اسفندیار خزایی با بیان اینکه آبخیزداری در استان یکی از کار‌های ویژه و البته از ضروریات است گفت: همدان چهار حوزه آبخیز دارد که آب‌ها از این استان به استان‌های دیگر منشعب می‌شود در حالی که هیچ آبی از استان‌های دیگر وارد همدان نمی‌شود بنابراین باید تغدیه آب‌های زیرزمینی و مقابله با فرسایش خاک و جلوگیری از سیل را داشته باشیم.

اوبا بیان اینکه مساحت همدان یک‌میلیون و ۹۴۰ هزار هکتار است که در یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مطالعات انجام شده است گفت: از این میزان در ۹۴۷ هزار هکتار مطالعه آبخیزداری صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: تاکنون ۳۰۰ هزار هکتار اجرای عملیات آبخیزداری انجام شده که با اقدامات امسال به ۳۲۰ هزار هکتار می‌رسد.

خزایی گفت: برای طرح‌های آبخیزداری اعتباراتی از سفر رئیس جمهور در نظر گرفته شده بود که متاسفانه سال اول تخصیص ضعیف بود به طوری که از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار سال اول فقط ۳۲ میلیارد تومان تخصیص یافت که کامل هم هزینه شده است.

او با تاکید بر اینکه اعتبار استانی نیز داشتیم که حدود ۲ میلیارد تومان در سال، اما اثرگذار است گفت: طبق توافق انجام شده ۱۰۰ هزار هکتار اجرای عملیات آبخیزداری با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال انجام کار است که می‌تواند کار آبخیزداری را پیش ببرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در خصوص اینکه بیشترین طرح‌های آبخیزداری در کدام شهرستان است گفت: تقریبا در همه شهرستان‌ها طرح داریم، زیرا در آبخیزداری حوزه‌ای کار می‌کنیم و پروژه‌ها شهرستانی نیست.

خزایی با تاکید بر اینکه آبخیزداری از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است گفت: این موضوع با قدرت در وزارتخانه پیگیری می‌شود به طوری که سالانه نهایتا بین ۱۵ تا ۳۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری اجرا می‌شد، اما اکنون با همکاری قرارگاه امام حسن (ع) قرار است ۱۰۰ هزار هکتار را پوشش دهد.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *