عملیات چهاربانده کردن محور همدان – گل تپه -علیصدر کلنگ زنی شد

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس از آغاز عملیات اجرایی ایمن سازی و ۴ بانده کردن محور همدان گل تپه علیصدر یکی از محور های پر تردد و حادثه خیز استان خبرداد.

فتح الله توسلی با اشاره به اینکه مسیر همدان – گل تپه – علیصدر جاده‌ای فرعی است که با عرض ۶۰ متر و یک متر شانه خاکی بار ترافیکی بزرگراه دارد و تردد در این محور بالاست گفت: عرض کم، نداشتن شانه خاکی، فراوانی تردد، وجود پیچ ها و قوس های زیاد جاده علیصدر را به مسیری پر حادثه تبدیل کرده است.

او افزود: یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه بویژه بهار وکبودراهنگ و همدان احداث مسیر بزرگراهی بود اما پیش نیاز چنین اقدام بزرگی اخذ ماده ۲۳ بود و با پیگیری های صورت گرفته اواخر سال ۱۴۰۰ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ را اخذ کردیم و بخشی از اعتبار آن از طریق ماده ۲۳ تامین شد و در پیوست یک بودجه قرارگرفت .ا

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ گفت:در سفر رئیس جمهور محترم هم با پیگیری بنده و استاندار محترم اعتبار دیگری برای این پروژه دیده شد و مرحله بعد برگزاری مناقصه بود که دو بار برگزارشد اما باتوجه ‌به نوسانات قیمت وقتی مناقصه برگزار می‌شد پیمانکاران استقبال نمی‌کردند تا اینکه امسال مجددا برگزار شد وبا رایزنی های صورت گرفته پیمانکار انتخاب شد.

او افزود: پیمانکار شرکت چاووش راه به عنوان بزرگترین پیمانکار ملی این طرح بوده که عقد قرارداد صورت گرفته و اجرای این پروژه بصورت رسمی از امروز دهم مرداد آغاز خواهد شد.

فتح الله توسلی ادامه داد: با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و استاندار و دیگر مسئولین استانی این پروژه بزرگ در راستای توسعه زیرساخت های استان به ویژه شهرستان های بهار و کبودراهنگ ،کلنگ زنی خواهد شد.

توسلی با بیان اینکه جاده علیصدر با وجود پتانسیل های بالایی که در بخش های مختلف از جمله گردشگری دارد گفت:نبود شانه راه مناسب در این مسیر که برخی قسمت‌های جاده حتی یک متر هم شانه راه ندارد، وجود تقاطع‌های آنتنی شکل که خودروها مجبورند از مسیرهای فرعی، مستقیم وارد این جاده شوند باعث ایجاد تصادفات و حادثه خیز بودن این محور شده است .

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در پایان گفت: خداوند را شاکریم که با پیگیری های مداوم و همراهی مسئولان وزارت راه و شهرسازی شاهد تحقق این امر مهم که سالیان سال مردم در انتظار آن بودند خواهیم شد و این اقدام را قدمی در جهت توسعه منطقه و کاهش تلفات جاده ای می دانیم.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *