افزایش گیت‌ها در مرز خسروی/ صدور دستور استقرار ۳ بیمارستان صحرایی برای اربعین۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، استاندار کرمانشاه از قرارگاه اربعین حسینی وزارت دفاع، موکب سپاه پاسداران، پارکینگ و موکب ارتش، طرح بازسازی و توسعه مسجد جامع خسروی و تعدادی از پروژه‌های بهداشتی و درمانی اربعین حسینی در مسیر و مرز بین‌المللی خسروی بازدید و آخرین وضعیت تکمیل این طرح‌ها را بررسی کرد.

صحرایی همچنین جانمایی سه بیمارستان موقت دانشگاه علوم پزشکی، ارتش و سپاه را در سه راهی نصرآباد، چند کیلومتری مرز و نقطه صفری مرزی را قطعی و دستور استقرار و عملیاتی شدن آن‌ها را صادر کرد.

قرارگاه هفت هکتاری وزارت دفاع که قرار است امسال میزبان زائران اربعین حسینی باشد، شامل چهار دستگاه سوله اسکان و پذیرایی، درمانگاه، آشپزخانه بزرگ، امکانات بهداشتی، پد بالگرد و پارکینگ و غیره است.

موکب بزرگ سپاه پاسداران هم در کمربندی قصرشیرین قرار دارد و امکان اسکان ۳۰۰۰ زائر به صورت همزمان را داراست. پارکینگ این موکب ۱۴ هکتاری می‌تواند ۳۰۰۰ خودرو را جا دهد.

پارکینگ بزرگ و موکب ارتش هم در ۲۰ کیلومتری مرز خسروی است که امکان پارک بیش از ۷۰۰۰ خودرو را دارد.

طرح بازسازی مسجد جامع خسروی، احداث ۹۰۰ متر حسینیه جدید به همراه آشپزخانه ۲۰۰ متری و امکانات بهداشتی، دیگر پروژه‌ای بود که استاندار کرمانشاه از آن بازدید کرد.

استاندار کرمانشاه از طرح احداث ۹۲ گیت جدید در مرز منذریه عراق (نقطه مقابل مرز خسروی) بازدید و آخرین وضعیت احداث و استقرار آنها را بررسی کرد.

صحرایی پس از بازدید زیرساخت‌های مرز خسروی وارد منذریه عراق شد و آخرین وضعیت احداث طرح توسعه‌ گیت‌های این مرز را بررسی کرد.

با اجرای این طرح تا پایان مرداد ۹۲ گیت جدید در مرز منذریه احداث می‌شود تا زائران ایرانی به سهولت و با کمترین انتظار از مرز خسروی خارج و وارد کشور عراق و عازم کربلا شوند.

استاندار کرمانشاه از دو طرف نقطه صفری مرزی، استقرار سایت‌های سیار تلفن همراه در مرز خسروی و مرز منذریه عراق آغاز شد.

امروز سایت‌های سیار تلفن همراه در نقطه صفر مرز خسروی و در نقطه صفر مرز منذریه مستقر شدند.

استقرار تیم‌های فنی و عملیات شبکه اپراتورهای تلفن همراه در شهرهای نزدیک به پایانه مرزی خسروی از دیگر مواردی است که برای افزایش کیفیت شبکه در دستور کار است که امکان ارتباط تلفنی گسترده و همزمان ده‌ها هزار زائران در محدوده‌های کوچک به سهولت ایجاد شود.

علی عسگری، معاون اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با حضور در پایانه خسروی و پس از بازدید طرح‌های اربعین این ستاد با صحرایی، استاندار کرمانشاه دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار استاندار کرمانشاه بر ضرورت تکمیل طرح‌های مهم ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از جمله پروژه بازسازی مسجد جامع خسروی و احداث حسینیه جدید آن تأکید کرد.

مشارکت ستاد اجرایی در تأمین خنک کننده‌های ۱۲ هزار متر مربع سایبان در مرز خسروی از دیگر موضوعات مطرح شده در گفت‌وگوی استاندار کرمانشاه و معاون اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بود.

 

انتهای پیام/ م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *