پرداخت ۲۰ هزار میلیارد ریال وام نوسازی ماشین آلات کشاورزی

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، رسول سلگی در مراسم گشایش بیستمین نمایشگاه تخصصی ادوات و ماشین کشاورزی در استان همدان، افزود: از ۱۸ سال پیش شعار جایگزین ماشین الات فرسوده کشاورزی داده شده اما امسال برای اولین بار در پنج استان ۶۰ کمباین جدید جایگزین انواع قدیمی آن شد.

وی ادامه داد: همدان مهد تولید و تنوع محصولات کشاورزی کیفی در کشور کیفی است و ادوات و ماشین آلات کشاورزی سهم بسزایی در ارتقای تولید کیفی و کمی محصولات دارد.

قائم قائم مقام مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به سرآمد بودن محصولات کشاورزی استان همدان، گفت: کیفیت محصولات کشاورزی برگرفته از مولفه های متعدد از جمله روشهای «به نژادی» در اصلاح ارقام زراعی ، دامی و باغی ، مدیریت بهینه در مزرعه و تغذیه مناسب است.

وی یادآور شد: در ابتدای انقلاب اسلامی حجم تولیدکشاورزی در کشور ۲۵ میلیون تن در سال بود که این رقم با همین مقدار زمین کشاورزی به ۱۳۰ میلیون تن رسیده است که ماشین آلات کشاورزی سهم پررنگی در این زمینه دارند.

سلگی تاکید کرد: اگر حلقه های تولید کشاورزی را تحلیل کنیم یکی از آنها استفاده از ادوات و ابزار است که در حلقه انتهایی و موثر فراوری محصولات کشاورزی قرار دارد که باید بتواند دسترنج کشاورز را در بهترین شکل ممکن در سبد غذایی جامعه قرار دهد.

وی افزود: روشهای مختلف کشاورزی باید با شرایط روز و سیاست های کلان و پتانسیل های بخش تولیدی همراه باشد.

قائم مقام مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید برای تامین امنیت غذایی به بحث تولید کشاورزی پایدار بپردازیم، تاکید کرد: زمین و منابع طبیعی بصورت امانت در نزد ماست و باید منابع پایه کشاورزی را برای نسل های آتی نیز حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: توسعه کشاورزی پایدار نیازمند ادوات مناسب و به روز شده در مراحل مختلف کشاورزی است.

سلگی با یادآوری اینکه در گذشته عملکرد ادوات کشاورزی قابل قبول بود، افزود: باید اداوات کشاورزی دانش بنیان محور تولید کنیم تا با جدیدترین فناوریها پاسخگوی نیازهای امروزی باشد.

وی تاکید کرد: امروزه باید با استفاده از علم روز و توانمندیهای دانش بنیان تلاش کنیم که کشاورزی حفاظتی و پایدار داشته باشیم.

قائم مقام مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ماشین آلات کشاورزی باید دارای بهره وری و بازدهی به روز و مناسب باشد که یکی از راههای رسیدن به این مساله تقویت و توسعه شرکت های خدمات مکانیزاسیون است.

وی تاکید کرد: ناوگان فرسوده ماشین آلات کشاورزی که فاقد بهره وری لازم هستند باید بازسازی، نوسازی و جایگزین شوند.

 

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب

غرب ایران - در شب ولادت با سعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب فارسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *