هدف‌گذاری رشد ۵۰ درصدی محصولات دانش‌بنیان ‌استان همدان‌

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، احمد شانیان اظهار داشت: یکی از روش‌های حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تقویت آنان در فعالیت‌های اقتصادی است که می‌تواند عاملی برای بهبود بازارهای این شرکت‌ها و عاملی برای توسعه اقتصاد باشد.

وی افزود: در یک برنامه ۳ ساله رشد ۵۰ درصدی محصولات دانش بنیان در استان همدان هدف‌گذاری شده ‌و در این برنامه تدوین شده در تلاشیم صنایع استان توانمند‌سازی ‌و به سمت دانش بنیان‌ها سوق داده شود.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشه ۸ واحد تولیدی در استان همدان مجوز دانش بنیان دریافت کرده‌اند، بیان کرد: در راستای ارتقا فعالیت‌های اقتصادی نیز با تشکیل جلسات و بازدیدهای میدانی و مستمر از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رشد و توسعه محصولات، کالا و خدمات دانش بنیان که پتانسیل صادرات دارند، گام‌های مؤثری را برداشته‌ایم تا در بازارهای جهانی حضور گسترده‌تری داشته باشیم.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در صنایع تا پیش از این یک ضرورت بوده و امروز برای صنایع تحقق این امر یک وظیفه است، تاکید کرد: برای این امر نیز در قانون تسهیلاتی برای صنایع در نظر گرفته شده که در اولویت پرداخت این تسهیلات دانش بنیان‌ها قرار دارند‌.

شانیان با بیان اینکه عمده وقت شرکت‌های دانش بنیان در اختیار پژوهش و تولید علم است، اضافه کرد: خروجی این پژوهش ها باید در صنایع و تولید محصولات صنعتی استان همدان بیش از گذشته مشهود باشد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان تاثیرگذار در استان همدان شناسایی  و از ظرفیت‌های آنها نهایت بهره‌برداری در تولید محصولات این استان استفاده شده است، بیان کرد: ۷۰۰ میلیارد تومان یعنی حدود هشت برابر بودجه استان طرح صنعتی در حوزه دانش بنیان و فناور وجود دارد‌.

وی در پایان ‌تاکید کرد:  پایه فعالیت دانش بنیان بحث R&D (تحقیق و توسعه) است و ما هر چقدر بتوانیم واحدهای تحقیق و توسعه را در واحدهای صنعتی ایجاد و توانمند کنیم زمینه رشد و دانش بنیان شدن آنها بیشتر می شود.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دنیای امروز عصر دانش و گذار به سمت هوش مصنوعی و دنیای پیچیده دیجیتال است

غرب ایران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر لزوم برگزاری ایده بازار در دانشگاه‌ها، گفت: امسال در استان همدان متعهد شده‌ایم برای ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار شغل ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *