۱۲۰ میلیارد جهت تجهیز کارگاه‌‌های فنی‌ و‌ حرفه‌ای همدان اختصاص یافت

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، علیرضا قاسمی‌فرزاد در دیدار با مدیرکل، معاونین و رؤسای ادارات فنی و حرفه‌ای استان اظهار کرد: مجموعه فنی‌وحرفه‌ای باید با اداره‌کل صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی جهت تأمین نیروی مهارت‌آموخته، ارتباط نزدیک داشته باشد.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی باید در سطح جامعه و قشر تحصیل‌کرده تقویت شود، افزود‌:‌‌ رویکرد تقویت مزیت‌های نسبی استان مانند چرم، سفال، مبل و منبت و هنرصنعت فرش مورد تأکید و توجه ویژه است.

استاندار همدان گفت : آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای مراکز مفید، کارآمد و مؤثر در ایجاد اشتغال هستند.

وی با اشاره به اینکه آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای، مجموعه‌هایی مؤثر در مهارت‌آموزی به شکل علمی و نوین تسریع هستند و خسارات کمتری دارد بیان کرد: مهارت‌آموزی در گذشته به صورت تجربی انجام می‌شد که زمان آن بسیار طولانی مدت و دارای خسارت جانبی بود.

استاندار همدان افزود:باید در‌ راستای تأمین نیازهای استان از مجموعه‌های فنی و حرفه‌ای استفاده شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه طرح‌های مؤفق و اثرگذار و هر آنچه به توسعه‌ی مزیت‌های نسبی استان کمک کند، باید به شکل عمومی تبلیغ شود و به اطلاع عموم مردم برسد ابزار کرد:احداث مسکن معیشت‌محور در روستاها در حال انجام است که در این طرح محل اشتغال افراد در طبقه زیرین محل سکونت آنها ساخته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در شهرها از طریق تسهیلات بانکی و صندوق کارآفرینی از مشاغل حمایت می‌شود اظهار کرد:نیاز پرسنل مهارت آموخته‌‌ی شرکت‌ها و صنایع باید توسط آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای تأمین گردد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

ارائه بیش از ۸۵ هزار خدمات دندانپزشکی در مراکز بهداشتی همدان

غرب ایران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۸۵ هزار و ۴۷۷ خدمت دندانپزشکی دو سال گذشته در مراکز بهداشتی استان همدان انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *