۳۰۰ میلیارد برای توسعه گردشگری استان کردستان در نظر گرفته شد

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، منصور مهرزاد در آئین تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره میراث‌فرهنگی قروه که با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: قروه یکی از دیدنی‌ترین شهرستان‌های استان کردستان به‌شمار می‌رود که دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی‌نظیری است که باید بیشتر معرفی شود.

وی با بیان اینکه این مجموعه برای شناساندن جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی مسئولیت خطیری برعهده دارد، افزود: معرفی این ظرفیت‌های نهفته از اولویت‌های میراث فرهنگی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان عنوان کرد: یک مدیر خوب می‌تواند با برنامه‌ریزی صحیح و دقت در انجام امورات مربوطه و برقراری رابطه درست، نقش مهم و به‌سزایی در توسعه اقتصادی داشته و در رشد و آبادانی منطقه بسیار تأثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود سرپرست جدید میراث‌فرهنگی این شهرستان ضمن تعامل کامل با این مجموعه و دستگاه‌های مربوطه؛ با روحیه جهادی، در راستای حفاظت از میراث‌ گرانبهای فرهنگی، توسعه صنعت گردشگری و ترویج صنایع‌‌دستی تلاش و امورات محوله را به‌نحو احسن انجام دهد.

مهرزاد همچنین در حاشیه این مراسم در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که امسال چه میزان اعتبار برای توسعه صنعت گردشگری به استان تخصیص داده شده است؟ توضیح داد: در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان که ۵۰ میلیارد تومان عمرانی از محل اعتبارات ملی و ۲۵۰ میلیارد تومان شامل تسهیلات تبصره ۱۸، ۱۶ و صندوق توسعه ملی و روستایی است، در نظر گرفته شده است.

وی اذعان کرد: تاکنون ریالی از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار ملی به استان تخصیص نیافته اما از ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات، تاکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان به متقاضیان این بخش در استان پرداخت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی با تأکید بر اینکه امیدواریم هر چه سریع‌تر ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده، تخصیص یابد، عنوان کرد: از این اعتبار می‌توان کارهای عمرانی، توسعه زیرساخت‌ها و گردشگری، مرمت و بازسازی آثارهای تاریخی را انجام داد.

فرماندار قروه نیز ضمن قدردانی از زحمات رئیس سابق و تبریک انتصاب جدید، خواستار تعامل و تلاش در جهت معرفی ظرفیت‌های گردشگری و جذب اعتبارات ویژه مرمت و بازسازی آثار تاریخی این شهرستان شد.

در پایان «ذبیح‌الله امیدی» به‌عنوان سرپرست جدید اداره میراث‌فرهنگی قروه معرفی و از زحمات محمد مرادی مسئول سابق در این مسئولیت قدردانی شد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۰۲/۱۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان

غرب ایران - سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور، از بارش‌های شدید در برخی مناطق خبر داد و برای ۲۳ استان هشدار نارنجی خسارت به کشاورزان صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *