صادرات ۷۱۶ میلیون دلاری کالا از گمرکات مرزهای استان کرمانشاه

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، علی اصغر عباس زاده، سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه گفت : ارزش کالا‌های صادراتی گمرک پرویزخان در سه ماهه نخست سال‌جاری ۲۵۸ میلیون و ۱۴۰هزار دلار به وزن ۶۵۸ تن است.

وی با اشاره به صادرات ۷۱۶ میلیون و ۲۳۵ هزار دلاری استان کرمانشاه در سه ماهه نخست سال‌جاری، افزود: گمرک پرویزخان توانست از این میزان کالای صادراتی استان با سهم ۳۶ درصدی آن، از حیث وزن وارزش، جایگاه نخست را در بین گمرکات استان کرمانشاه از آن خود کند.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه سهم گمرک خسروی در صادرات کالا از استان کرمانشاه به خارج از کشور را ۱۸۲ میلیون و ۳۳۹ هزار دلار به وزن ۵۰۷ تن عنوان کرد و افزود: این گمرک از لحاظ ارزش سهم ۲۵ درصدی و از حیث وزن سهم ۲۸ درصدی از مجموع صادرات استان کرمانشاه را کسب کرده است.

وی حجم صادرات کالا از گمرک سومار را ۱۶۹ میلیون و ۳۹۱ دلار به وزن ۳۷۲ تن عنوان کرد و افزود:گمرک سومار با این میزان صادرات کالا، از حیث وزن سهم ۲۰ درصدی و از لحاظ ارزش سهم ۲۴ درصدی از مجموع صادرات استان کرمانشاه به خارج از کشور را داشته است.

عباس‌زاده سهم گمرک شیخ‌صله از صادرات استان کرمانشاه در سه ماهه نخست سال‌جاری را از لحاظ ارزش ۱۱ درصد و از حیث وزن ۹ درصد عنوان کرد و افزود: صادرات این گمرک در این مدت ۸۱ میلیون و ۶۶۵ هزار دلار به وزن ۱۶۱ تن بوده است.

وی صادرات گمرک شوشمی در این مدت را ۱۳ میلیون و ۱۵۸ هزار دلار کالا به وزن ۱۰۳ هزارو ۲۳۹ تن عنوان کرد و سهم این گمرک از صادرات استان کرمانشاه در سه ماهه نخست سال‌جاری را از لحاظ وزن ۶ درصد و از حیث ارزش ۲ درصد عنوان کرد.

عباس‌زاده عمده کالا‌های صادراتی استان کرمانشاه را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و… عنوان کرد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *