بیش از از ۲.۷ میلیارد دلار کالا از حوزه گمرکات کرمانشاه صادر شد

به گزارش غرب ایران علی اصغر عباس زاده اظهار کرد: صادرات کالا در سال ۱۴۰۱ از طریق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه به ۶ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۶۹۰ تن به ارزش ۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۹۷۵ دلار رسید.

وی افزود: مجموع صادرات انجام شده در سال گذشته در مقایسه با سال ۱۴۰۰ از حیث ارزش افزایش یک درصدی داشت و از لحاظ وزن نیز شاهد رشد ۶ درصدی بوده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان شامل میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و…. بوده است.

عباس زاده به اشاره به فعالیت پنج گمرک فعال در استان کرمانشاه، گفت: گمرک‌های فعال استان شامل پرویزخان، خسروی، شوشمی، شیخ صله و سومار که گمرکات استان کرمانشاه همواره یکی از مهمترین گمرکات کشور در صادرات کشور به عراق محسوب می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: از بین گمرکات حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه گمرک پرویزخان با صادرات ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۸۶۵ تن کالا به ارزش ۹۱۷ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۴۳۸ دلار بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص داده و پس از آن گمرکات خسروی و سومار در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای به واردات سال گذشته از طریق حوزه نظارت گمرکات استان کرد و بیان کرد: ارزش واردات کالا در سال گذشته هفت هزار و ۸۹۳ تن به ارزش ۵۵ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۶۳۳ دلار بوده که این میزان در مقایسه با سال ۱۴۰۰ از لحاظ وزنی کاهش ۶۹ درصدی و از حیث ارزش کاهش ۱۶ درصدی داشته است.

عباس زاده در پایان نیز افزود: عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه آلیاژ آلومینیوم، پرایمری ریفرمر، قطعات دستگاه لیبل زن، انواع تجهیزات خط تولید، بلبرینگ، قالب شمش، فیلتر، کمپرسور و … بوده است.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب

غرب ایران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان نقطه عطفی برای افزایش تعاملات تجاری غرب کشور است، گفت: با تمام توان در اکسپو ۲۰۲۴ شرکت خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *