تولید ۳۵۰۰ تن عسل و فعالیت ۲۵۰۰ زنبورستان در استان همدان

به گزارش غرب ایران رضا بهراملو در حاشیه نخستین نمایشگاه عسل ، زنبور داری و فرآورده ها در تالار قرآن گفت: تعداد کندو های زنبور در هر زنبورستان استان را بیش از ۲۰۰ کندو اعلام کرد و افزود: زنبور عسل نقش کیفی در کل تولیدات کشاورزی و امنیت غذائی ما دارد.

این  مسئول اشاره‌ای هم به مرغوبیت بالای عسل تولیدی در استان همدان به دلیل برخورداری استان از باغات میوه فراوان داشت و گفت: عسل تولیدی در استان ما جزو عسل های مرغوب به شمار می رود و نیاز است تا در این خصوص اطلاع رسانی گسترده تری صورت گیرد.

بهراملو همچنین عنوان کرد: با وجود آنکه زنبورعسل در بخش زراعت می‌تواند راندمان تولید را تا میزان ۹۰ درصد افزایش دهد اما صنعت زنبورداری همواره مورد بی‌مهری قرار گرفته و زنبورداران با مشکل تامین فضای مناسب روبرو هستند.

وی با یادآوری پتانسیل‌های موجود به منظور توسعه زنبورداری در استان همدان بیان کرد: وجود مراتع و باغات گسترده و تو لید ۳٫۲ بخش زراعت و هفت دهم درصدی باغات سبب فعالیت ۲۵۰۰ زنبورستان در همدان شده که نیازمند توسعه بخشی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: از جمله مزیت‌های پرورش زنبور عسل می‌توان به گرده افشانی مزارع و مراتع، ایجاد اشتغال زودبازده، پایین بودن سرمایه‌گذاری اولیه و همچنین خاصیت شفابخشی عسل در درمان بیماری‌ها اشاره کرد.

بهراملو با بیان اینکه کارها در بخش کشاورزی باید علمی انجام شود، عنوان کرد: با بهره مندی از ظرفیت دانشگاه افزایش جمعیت زنبور و تولید عسل، افزایش تولیدات کشاورزی با استفاده از گرده افشانی و تولید ملکه، ایجاد اشتغال، ارتقاء سطح دانش زنبورداران، مزرعه داران، کارشناسان و تامین تسهیلات مورد نیاز زنبورداران از جمله اهداف کمی و کیفی پرورش زنبور عسل در استان به شمار می‌آید.

وی افزود: در حوزه زراعت با گرده‌افشانی توسط زنبور عسل افزایش در تولید و ارتقای کیفیت محصول را داریم، بنابراین زنبور عسل در زراعت نقش اساسی دارد.

بهراملو تصریح کرد: باید تولید، پرورش و ظرفیت‌های زنبور عسل به عنوان یک حشره مفید را در استان بیشتر معرفی کنیم و پرورش و تولید آن ارتقا دهیم تا به امنیت غذایی پایدار در استان برسیم.

 

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *