هلال احمر همدان نیازمند ۲۴ میلیارد تومان جهت تکمیل طرح‌های نیمه تمام است

به گزارش غرب ایران علی سنجربگی اظهار داشت: مهمترین طرح های نیمه تکمیل این استان در حوزه هلال احمر شامل پایگاه های امداد و نجات شهید میرزایی شهر همدان، پایگاه امداد جاده ای فیروزان نهاوند و پایگاه امداد کوهستان در دشت میشان دامنه های الوند است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی پایگاه امداد و نجات شهید میرزایی شهر همدان از سال گذشته آغاز شد و هم اینک ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان ادامه داد: تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان برای اجرای این طرح هزینه شد و تکمیل آن نیازمند چهار میلیارد تومان اعتبار است.

سنجربگی گفت: همچنین احداث پایگاه امداد جاده ای آورزمان نهاوند از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و هم اینک با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است که تاکنون برای اجرای این طرح یک میلیارد تومان هزینه شده و تکمیل آن نیازمند تزریق ۲ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان ادامه داد: فاز دوم ساختمان پایگاه امداد کوهستان از سال ۹۳ آغاز شده و با وجود گذشت هشت سال از اجرای این طرح پیشرفت چندانی نداشته است.

سنجربگی یکی از مطالبات دوستداران محیط زیست را ساماندهی فاضلاب پایگاه امداد و کوهستان عنوان کرد و گفت: در این راستا امسال برای اصلاح سیستم فاضلاب اعتباری جذب شده است.

وی تاکید کرد: زمانبر شدن اجرای این طرح موجب فرسودگی برخی از قسمت ها شده است بنابراین با توجه به هزینه ۳۰۰ میلیون تومانی اما باید هر چه سریعتر نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز به میزان سه میلیارد تومان اقدام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان بیان کرد: از دیگر برنامه های مورد نیاز این جمعیت تعمیر پایگاه های امداد و نجات موجود در سطح استان با هزینه ۱۵ میلیارد تومان اعتبار است.

سنجربگی ادامه داد: این طرح ها شامل تکمیل دیوار کشی و محوطه سازی پایگاه های امداد جاده ای گل تپه کبودرآهنگ، فیروزان نهاوند، صالح آباد بهار، خیرآباد تویسرکان، تعمیر اساسی پایگاه امداد جاده ای تجرک واقع در محور آزاد راه همدان- ساوه و ساختمان های فرسوده ستادی شعب هلال احمر همدان می شود.

وی گفت: اعتبارات عمرانی پیش بینی شده در سفر هیات دولت به استان برای تکمیل محوطه سازی مجتمع فرهنگی ورزشی تویسرکان، تعمیر اساسی انبار امدادی واقع در جاده تهران، محوطه سازی، دیوارکشی و آبرسانی به پایگاه امداد جاده ای گرمک در رزن است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال در سفر رییس جمهور (مرداد ماه ۱۴۰۱) به هلال احمر این استان اختصاص یافت که تاکنون این جمعیت ۲۵ میلیارد ریال از اعتبار مصوبات سفر استانی هیات دولت به استان را جذب کرده است.

سنجربگی بیان کرد: این اعتبار در قالب ۲ طرح شامل اجرای طرح های عمرانی، تامین و تجهیز پایگاه های امداد و نجات به میزان ۲۵۰ میلیارد ریال و توسعه تجهیزات ارتباطی و بی سیم دیجیتال و تجهیزات امداد و نجات به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: این اعتبار باید در مدت ۲ سال و هر سال ۲۰۰ میلیارد ریال جذب شود که در سال نخست تاکنون ۲۵ میلیارد ریال معادل حدود ۱۰ درصد اعتبار سال نخست جذب شده است.

۱۳ پایگاه امداد جاده ای، یک تیم امداد هوایی، یک تیم آنست (سگ های تجسس)، یک تیم واکنش سریع و یک تیم امداد کوهستان در همدان فعال است.

 

انتهای یپام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

خیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا علیه صهیونیست‌ها/گزارش ویژه

غرب ایران - تظاهرات‌ها علیه جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه در ده‌ها دانشگاه آمریکایی در جریان است و در حال سرایت به کشورهای دیگر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *