آزادی ۱۹۵ بدهکار مالی از زندان‌های همدان

به گزارش غرب ایران یداله روحانی منش گفت: ۱۵۶ نفر از این افراد برای مسائل مالی، ۳۴ نفر برای پرداخت مهریه، سه نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه و ۲ نفر نیز برای پرداخت دیه ناشی از حوادث زندانی شده بودند که با مساعدت ستاد دیه و کمک خیران به آغوش خانواده بازگشتند.

او با بیان اینکه مجموع بدهی این زندانیان افزون بر ۵۶۶ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال بود، افزود: شاکیان پرونده یکی از بزرگترین حامیان ستاد دیه هستند و در این مدت با تلاش ستاد دیه و رایزنی‌های انجام شده ۱۱۹ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال از بدهی زندانیان توسط شاکیان پرونده بخشیده شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان تصریح کرد: بیش از ۱۲ میلیارد و ۲۶۳ میلیون ریال از این میزان بدهی نیز توسط زندانیان تامین و به شاکیان پرداخت شده است.

روحانی منش گفت: با توجه به پایین بودن درآمد زندانیان و خانواده آن‌ها و ناتوانی در پرداخت کل بدهی، بیش از ۲۸۴ میلیارد و ۸۸۲ میلیون ریال از مبلغ بدهی نیز قسط بندی یا همان «اعسار به تقسیط» شد.

او گفت: کمک پرداختی از سوی ستاد دیه برای پرونده‌های مالی و دیه ۸۳ میلیارد و ۲۷ میلیون ریال و کمک پرداختی از سوی صندوق تامین خسارت‌های بدنی چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده همچنین ۶۱ میلیارد و ۹۲۶ میلیون ریال در قالب تسهیلات کم بهره از سوی چهار بانک ملی، ملت، تجارت و صادرات پرداخت شده است.

مدیرعامل ستاد دیه با بیان اینکه اکنون ۲۳۶ محکوم مالی در زندان به سر می‌برند گفت: این افراد شامل ۲۳۲ مرد و چهار زن می‌شود همچنین ۱۶۶ زندانی مالی، ۶۸ زندان مهریه و ۲ زندانی دیه می‌شود.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *