۳۰۰ میلیون یورو در پتروشیمی ابن‌سینا سرمایه‌گذاری می‌شود

به گزارش غرب ایران حمیدرضا حاجی بابایی از پیگیری حل مشکلات پتروشیمی‌های استان خبر داد و افزود: پتروشیمی ابن‌سینا توان ادامه فعالیت را ندارد و به دنبال این هستیم سهامدارانی را به این حوزه وارد کنیم و طبق صحبت‌های صورت گرفته سازمان صندوق توسعه ملی اعتباری را به صورت ارزی و تسهیلات در اختیار این پتروشیمی قرار خواهد داد.

او با تاکید بر اینکه قرار شد صندوق توسعه ملی ۲۲۰ میلیون یورو در قبال پتروشیمی ابن‌سینا بپردازد و ۸۰ میلیون یورو نیز آورده سرمایه‌گذار باشد که جمعا در این بخش ۳۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری می‌شود گفت: در صورت موافقت صندوق توسعه ملی نسبت به اختصاص سرمایه، سرمایه‌گذاران نیز راغب خواهند شد که ورود کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: این مجموعه به صورت رسمی اعلام آمادگی کرد تا این مبلغ مورد نظر را پرداخت کند، علاوه بر اینکه وام اختصاص می‌دهد، پذیرفت در راه‌اندازی و اجرای پتروشیمی مشارکت کند که نخستین بار این اتفاق می‌افتد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه تمام هماهنگی‌ها انجام شده و قرار است به زودی جلسه‌ای با وزیر نفت و با حضور استاندار داشته باشیم تا جمع‌بندی‌های لازم صورت گیرد گفت: قرار شد وزیر از گروه های صنعتی بزرگ برای مشارکت دعوت کند تا در این جلسه حضور یابند و اگر بتوانیم پتروشیمی ابن‌سینا را راه‌اندازی کنیم با توجه به اینکه این طرح از خط اتیلن عسلویه هم استفاده می‌کند، طرح بسیار بزرگ و تاثیرگذار در کشور خواهد بود.

او با اشاره اینکه خوراک پتروشیمی هگمتانه نیز مورد بحث قرار گرفت و قول دادند آن را تامین کنند افزود: پتروشیمی هگمتانه از لحاظ تولیدات در خاورمیانه نمونه است که امیدوارم کار آن نیز با سرعت پیش رود.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *