برخورداری بیش از ۵۰درصد جمعیت استان همدان از بیمه سلامت

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ، دکتر سعید فرجی مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه بیش از نیمی از جمعیت استان  زیر پوشش خدمات درمانی بیمه سلامت قرار دارند گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۵ هزار پرونده بیماران کرونایی بستری شده دراستان داشتیم که از اسفند ماه سال ۹۸ مبلغ ۱۶۵ میلیارد تومان از سوی بیمه سلامت استان برای درمان بیماران مبتلا به کرونا پرداخت شده است.

او در ادمه افزود: بیشترین پرونده مربوط به بیماران کرونایی در سال ۱۴۰۰  با ۲۳ هزار و ۶۰۰ پرونده بوده است و درمان بیماران مبتلا به کرونای زیر پوشش بیمه سلامت   ۱۱۶ میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان تاکید کرد: نکته مثبت در پرداختی‌ها این است که سامان دهی در بخش خدمات الکترونیکی بی‌تاثیر نبوده و کمک بسیاری در این پرداختی‌ها داشته است.

فرجی گفت: به دستور وزارتخانه از اول دی ماه تمام نسخه ها الکترونیکی می‌شوند و برای نسخه‌های غیر الکترونیکی پرداختی صورت نمی‌گیرد و طبق جلساتی که با استانداری و مراکز مربوطه داشتیم از شهریور ماه زیرساخت‌های سخت افزاری تامین شده و  از اول آذرماه پیچیدن نسخه‌های الکترونیکی رو به افزایش بوده است  به طوری که در ۲۵ آذرماه بیشتر از ۹۲ درصد نسخه الکترونیک صادر شده است.

بیش از یک میلیون نفر در استان همدان از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *