واکسیناسیون ۵۸ درصد از جمعیت استان همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ دکتر «محمد خزایی» افزود: از مجموع جمعیت هدف استان همدان برای طرح واکسیناسیون(۱۲ سال به بالا) ۶۲ درصد هر ۲ نوبت و ۸۳ درصد دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی اظهار داشت: آمار واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۲ سال استان همدان ۲ درصد از نرم کشوری بالاتر است و در ردیف ۱۲ استان برتر از نظر تزریق واکسن کرونا قرار دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون در این استان تزریق شده و بیش از ۹۲ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال این استان هر ۲ دُز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

دکتر خزایی اظهار داشت: یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت استان همدان(بالای ۱۲ سال) مشمول دریافت واکسن کرونا هستند که تاکنون یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر نوبت نخست واکسن را تزریق کرده اند.

وی با بیان اینکه ۲۲۰ هزار نفر از جمعیت استان همدان تاکنون برای تزریق واکسن کرونا اقدام نکرده اند، تصریح کرد: واکسینه کردن این افراد بیش از ۲ ماه زمان می برد و ضروری است این افراد برای کمک به قطع زینجیره انتقال ویروس و ریشه کنی بیماری، هر چه سریعتر برای تزریق واکسن به پایگاه های موجود در سطح استان مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که در حال حاضر ظرفیت تزریق روزانه ۹۰ هزار دُز واکسن کرونا در ۸۱ مرکز تجمیعی این استان ایجاد شده و مشکلی در زمینه تامین و تزریق واکسن در استان وجود ندارد.

وی آخربن آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان همدان را ۴۷۶ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده که سه هزار و ۲۰۰ مورد آن تزریق مرحله نخست بوده است.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *