آغاز سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ، محمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در مراسم افتتاحیه این جشنواره بیان کرد: این دوره از جشنواره با هدف کشف و شکوفایی استعداد‌های جوان و بهره‌وری از تجربیات پیشکسوتان تئاتر با تکیه بر گسترش اجرا‌های عمومی و ترویج فرهنگ غنی و مانای ایران اسلامی در قالب موضوعاتی همچون امید اجتماعی، ارتقای نهاد خانواده و هم‌گرایی ملی برگزار می‌شود.

او افزود: استفاده از تجربیات پیشکسوتان، افزایش اجرا‌های عمومی، ترویج فرهنگ‌های غنی ایرانی اسلامی با محوریت امید اجتماعی، ارتقای نهاد خانواده و هم‌گرایی ملی از مهم‌ترین اهداف برگزاری سی و سومین دوره جشنواره تئاتر استان همدان است.

احسانی با بیان اینکه این جشنواره تا ۲۸ آبان ماه ادامه دارد، اظهار داشت: در این دوره از جشنواره هفت اثر نمایشی در سالن‌های شهر همدان با رعایت دقیق نکات بهداشتی برای حضور تماشاگران اجرا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: «محمدمهدی کلهری، محسن پورقاسمی و فرزاد لباسی» به عنوان اعضای هیات انتخاب و داوری این دوره از جشنواره، بررسی و ارزیابی آثار ارسالی را برعهده دارند.

او ابراز داشت: در این دوره از جشنواره ۲۰ اثر از شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، رزن و کبودرآهنگ به دبیرخانه ارسال شده که پس از بازبینی آثار توسط هیات انتخاب، هفت اثر برای اجرا به جشنواره سی‌وسوم راه یافت.

دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان هم با بیان اینکه جشنواره در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزار می‌شود، گفت: بخش صحنه‌ای جشنواره به‌صورت رقابتی و بخش خیابانی نیز با ۲ نمایش به صورت غیررقابتی و به انتخاب دبیرخانه جشنواره برگزار می‌شود که به پذیرفته شدگان در این بخش کمک هزینه مشخصی پرداخت خواهد شد.

محمدجواد کبودراهنگی افزود: این جشنواره با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنر‌های نمایشی استان همدان برگزار می‌شود.

نمایش‌های «مرغ باغ هپروت» به نویسندگی ناصح کامگاری و کارگردانی سید مهرداد کاووسی حسینی از همدان، «بساوایی» به نویسندگی سعید حسن‌پور و کارگردانی مشترک سعید حسن‌پور و بهرام حاج علی‌اکبری از شهرستان ملایر و «کمدی مزخرفات» به نویسندگی بهروز ناصر شریعتی و کارگردانی سید امیرحسین فاطمی نوین از شهرستان همدان، «سهراب فرزند ایران» به نویسندگی محمد باقر نباتی مقدم و کارگردانی حمید محبی از کبودرآهنگ، «گمگشته» به نویسندگی فرهاد لباسی و کارگردانی محمدرضا باباخانیان از همدان، «بی‌وقفه یاغی» به نویسندگی و کارگردانی سجاد طهماسبی از تویسرکان و «شب عید» به نویسندگی مهدی شادمانی روشن و کارگردانی مشترک سعید باغبانی نیر و محسن سپه‌دوست از همدان هفت اثر راه یافته به سی دومین دوره جشنواره تئاتر استان همدان هستند.
انتهای پیام/ج

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *