کاهش نیمی از تصادفات جاده‌ای در استان همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ سرهنگ رضا عزیزی گفت: نقاط پرتلفات از منظر فنی به ۲ بخش حادثه خیز و پرتصادف تقسیم بندی شده است که بر این مبنا از ۱۲۰ نقطه موجود ۷۰ نقطه حادثه خیز و ۵۰ نقطه پُرتصادف هستند.

وی افزود: نقاط حادثه خیز به محدوده‌های اطلاق می‌شوند که رفع آن‌ها نیازمند صرف هزینه‌های بالا برای تعریض، ایجاد زیر گذر و روگذر است، اما نقاط پرتصادف با نصب تابلو علائم راهنمایی و رانندگی، چراغ چشمک زن و قرار دادن نیوجرسی ایمن‌سازی می‌شوند.
رییس پلیس راه استان تصریح کرد: تاکنون ۵۰ نقطه پرتصادف این استان تنها با نصب تابلو «خطر بروز تصادف» ایمنی سازی شدند.
سرهنگ عزیزی گفت: هر ساله وضعیت نقاط پرتلفات و حادثه خیز در مسیر‌های برون شهری استان رصد شده است و در صورت رسیدن یک نقطه یا مسیر به نمره منفی تعیین شده به عنوان نقطه حادثه خیز مطرح و برای رفع مشکل و ایمن سازی آن اقدام می‌شود.
وی افزود: بیش از ۴۰ درصد سوانح فوتی و جرحی استان همدان در این ۱۲۰ نقطه حادثه خیز و پُرتصادف رخ می‌دهد که با ایمن سازی آن‌ها حدود نیمی از تصادفات جاده‌ای و جانباختگان ناشی از سوانح رانندگی را کاهش می‌یابد.
رییس پلیس راه استان همدان یکی دیگر از اشکالات جاده‌های این استان را نقص در سیستم روشنایی دانست و گفت: طبق قانون باید تا محدوده ۳۰ کیلومتر مراکز شهرستان‌ها سیستم روشنایی نصب شود که این موضوع در همدان رعایت نشده است.
وی افزود: در صورت اجرایی شدن این قانون باید از سمت جاده همدان – اسدآباد تا پایان گردنه اسدآباد، در محور همدان – ملایر تا گردنه زمان آباد، جاده همدان – تهران تا حوالی سه راهی کبودراهنگ و در محور غارعلیصدر تا سه راهی «حسن قشلاق» روشنایی نصب می‌شد که نصب نشده است.
استان همدان دارای بیش از پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه شامل سه هزار و ۳۵۹ کیلومتر راه روستای، یک هزار و ۵۴ کیلومتر راه فرعی، ۹۴۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۸۵ کیلومتر آزاد راه است به نحوی که ۲ درصد راه‌های روستایی، ۲.۵ درصد راه‌های فرعی، سه درصد آزاد راه‌ها و سه درصد از راه‌های اصلی و شریانی کشور در این استان واقع شده است.
انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

زنگ خطر شیوع روزافزون دیابت

غرب ایران - عضو هیات مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران شیوع روزافزون دیابت را یکی از نگرانی‌های متولیان سلامت در دنیا ذکر کرد و گفت:با هدف کنترل این بیماری سال گذشته از ۲۴ آبان روز جهانی دیابت برنامه ملی به مدت ۷۰ روز در سراسر کشور با عنوان کمپین دیابت اجرا شد در این کمپین ۷۴ ٪ از جمعیت بالای ۱۸ سال کشور اسکرین(غربالگری) شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *