راه اندازی شورای ” مُزد فرش دستبافت ” در همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ فراشی گفت: شورای ” مُزد فرش دستبافت ” استان همدان تشکیل و راه‌اندازی شده و تولیدکننده و بافندگان استان می‌توانند به راحتی برای قیمت‌گذاری فرش خود و یا تعیین دستمزد بافنده به این شورا مراجعه کنند.

 

وی با بیان اینکه شورای مُزد فرش دستباف در کشور تنها در استان قم وجود دارد و شورای مُزد فرش دستبافت استان همدان دومین شورای مُزد فرش دستبافت راه‌اندازی شده درکشور است تصریح کرد: این شورا در اتحادیه صنف واقع در سرای روحانی شهر همدان قرار دارد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: شورای مزد، قیمت واقعی فرش را اعلام کرده و تولیدکننده و بافنده از قیمت واقعی فرش دستباف باخبر می‌شوند و ضمن اینکه این قیمت‌ها در قیمت مصرف‌کننده تأثیری ندارد، اما سود دلال و واسطه منطقی و کمتر خواهد شد.

فراشی تأکید کرد: علاوه بر آن بافنده و تولیدکننده از عیب فرش که بر روی قیمت تأثیر دارد، باخبر شده و در تولیدات بعدی خود لحاظ می‌کنند.

شایان ذکر است: استان همدان دارای ۵۰ هزار بافنده فرش است و سالانه ۲۰ هزار متر مربع فرش دستبافت در استان همدان تولید می‌شود.

 

 

انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

خیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا علیه صهیونیست‌ها/گزارش ویژه

غرب ایران - تظاهرات‌ها علیه جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه در ده‌ها دانشگاه آمریکایی در جریان است و در حال سرایت به کشورهای دیگر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *