نخستین دوره دوسالانه «کتاب عاشورا» با حضور دو اثر از حوزه هنری استان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ تیمور آقامحمدی  گفت: در این دوسالانه قرار است هر دو سال یکبار، کتاب‌هایی که با مضامین عاشورایی، ادبیات و فرهنگ و آیین عاشورایی منتشر شده است را شناسایی و ارزیابی کند.

 

وی بابیان اینکه محمدرضا سنگری، مهدی امینی فروغی، اسماعیل امینی، عبدالحسین طالعی، جبار رحمانی، سعید طاووسی مسرور و مسلم نادعلی زاده هیئت داوران این جایزه را تشکیل می‌دهند گفت: دبیرخانه دوسالانه «کتاب عاشورا» فهرست ۲۴ عنوان کتاب نامزد این جشنواره را اعلام کرد که «مجلس نامه غم» و «خس بی سرو پا» از تولیدات حوزه هنری همدان نیز در این فهرست قرار دارد.

 

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان همدان با اشاره به اینکه کتاب «خس و بی سر و پا» نوشته حمید حسام است، گفت: این کتاب به خاطرات پیاده روی اربعین راوی می‌پردازد که چاپ اول آن در سال ۱۳۹۵ توسط حوزه هنری استان همدان و چاپ دوم آن در سال ۱۳۹۸ از سوی انتشارات سوره مهر انجام شده است.

 

آقامحمدی کتاب «مجلس نامه غم» را از تولیدات دانشنامه استان همدان دانست و اضافه کرد: کتاب «مجلس نامه غم» حاصل پژوهش اسماعیل مجللی است که به تاریخ تعزیه در استان همدان می‌پردازد که در سال ۱۳۹۹ به چاپ رسیده است.

 

 

انتهای خبر/ ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

«من و دختر گلم» جشنی برای دختران همدانی+تصویر

غرب ایران - رویداد بزرگ فرهنگی ورزشی من و دختر گلم به مناسبت روز دختر و دهه کرامت از سوی شهرداری همدان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *