مانع زدایی ۲ واحد تولیدی و صنعتی استان همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ ظاهر پورمجاهد گفت: شرکت «هگمتان داروی غرب» برای واردات ماشین آلات و تجهیزات دچار مشکلاتی بود که با مساعدت بانک‌های توسعه تعاون، صادرات، ملت و کشاورزی راهکار‌هایی برای رفع موانع پیش روی این واحد تولیدی ارائه شد.

وی افزود: شرکت «هگمتان داروی غرب» از صنایع داروسازی واقع در شهرستان تویسرکان است که در کنار شرکت‌های داروسازی «فاران شیمی» و «تدبیر دارو سلامت» دیگر توانسته اند این شهرستان کوچک را به قطب دارو در غرب کشور تبدیل کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان تصریح کرد: یک سرمایه گذار قصد راه اندازی واحد تولید دستگاه ازن ساز را دارد که در این مسیر با موانعی مواجه شده که با کمک اعضای ستاد تسهیل مصوبه‌های لازم به براه گره گشایی از این واحد ثبت شد.

پورمجاهد گفت: این واحد در شهرک فناوری‌های برتر مستقر می‌شود و این شهرک با زیرساخت‌های آماده از صنایع دانش بنیان و نوین استقبال می‌کند.

وی همچنین به بررسی مسائل شرکت مارال فروز واقع در شهرستان اسدآباد تاکید کرد و گفت: برای بازگشت این واحد تولید رب گوجه فرنگی به چرخه تولید تلاش می‌کنیم.

پورمجاهد با تاکید بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر بانک‌های استان با ستاد در راستای حمایت از واحد‌های تولیدی، گفت: حمایت و پشتیبانی از صنایع موجود برای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار، زمینه مناسب برای حضور فعال و موثر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در عرصه اقتصادی و حوزه تولید استان را فراهم می‌کند.

وی افزود: واحد‌های تولیدی در مرحله نخست باید در سامانه ستاد تسهیل به نشانی tashil.stsm.ir تقاضای خود را ثبت کنند و در صورت رفع نشدن مشکل، موضوع در ستاد تسهیل استان مطرح و برای رفع آن تصمیم گیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان تصریح کرد: علاوه بر این، مرکز شبانه روزی رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز از سال گذشته برای پاسخگویی به مسایل و مشکلات این حوزه، راه اندازی و فعال شده است.

 

انتهای خبر/ ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *