شاخص سرایت‌پذیری کرونا در استان همدان افزایش چشمگیری داشته است

به گزارش غرب ایران، سید سعید شاهرخی در ستاد مدیریت کرونا در همدان اظهار داشت: علت ۹۲ درصد، ابتلا به کرونا در استان شرکت در اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی است.

وی با بیان اینکه عادی‌‌انگاری بیماری کرونا، سبب شیوع و گسترش این بیماری در استان شده است تصریح کرد: شهرهستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، کبودرآهنگ و اسدآباد در شرایط قرمز،فامنین زرد و سایر مناطق نارنجی است‌.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه هماهنگی و انسجام خوبی بین دستگاه‌های اجرایی استان و اعضای ستاد استانی در مقابله با کرونا برقرار است گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در این شرایط بسیار جدی و لازم است.

شاهرخی افزود: فرمانداران سراسر استان، با همراهی و همکاری امکانات لازم را برای دانشگاه علوم پزشکی استان در جهت واکسیناسیون عمومی را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: کلیه اقدامات دستگاه‌‌ها باید متناسب با رنگ‌بندی‌ها، منطبق بر طرح هوشمند ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا باشد.

استاندار همدان با بیان اینکه شیوه‌نامه‌های مربوط به ایام عید غدیر و دیگر مراسمات به طور جدی پیاده و عملی می‌شوند، اظهار داشت: فرمانداران فضایی فراهم کنند تا ورودی‌ و خروجی‌های شهرستان‌ها بهتر و جدی‌تر کنترل شود.

شاهرخی با تاکید بر اینکه گشت‌‌های علوم پزشکی استان و تیم نظارت، افراد و گروه‌های ناقض پروتکل‌های بهداشتی را به دستگاه قضا معرفی کنند، گفت: موج جدید شیوع کرونا در سراسر کشور گسترش پیدا کرده و همدان را مانند بسیاری از استان‌های دیگر را درگیر کرده است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی از کل ظرفیت‌های استان برای پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا استفاده می‌شود اظهار داشت: توصیه می‌شود که مردم همچنان از شرکت در اجتماعات، مراسم عروسی و عزا و دورهمی‌های خانوادگی‌ خودداری کنند.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *