۲۳۶ پرونده زمین خواری در استان همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛رییس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: همچنین در این مدت، ۳۲۸ فقره پرونده مربوط به زمین خواری مختومه شد که تنها در ۲ پرونده رای به ضرر دولت صادر شد.

علیرضا قاسمی مجاهد افزود: شهرستان‌های همدان، ملایر و نهاوند بیشترین پرونده زمین خواری را داشتند که افزایش قیمت زمین در افزایش پرونده‌ها تاثیر گذار است.

وی تصریح کرد: پرونده‌های ایجادی سال گذشته استان همدان درباره زمین خواری یک هزار و ۱۵۷ فقره به وسعت یک هزار و ۲۸۹ هکتار بوده که این پرونده‌ها از ۲۰۰ متر تا ۵۰ هکتار را شامل می‌شود.

رییس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: بر اساس آمار موجود بیشترین پرونده‌های زمین خواری در استان همدان از نوع تصرف عدوانی است یعنی فرد با علم و آگاهی اقدام به دست اندازی به اراضی ملی و تخریب و تصرف آن‌ها می‌کند که برای این زمین خواران پرونده کیفری تشکیل می‌شود.

علیرضا قاسمی مجاهد افزود: معدود پرونده‌هایی نیز مربوط به افرادی است که از قبل در آن محل مالک “نسق” بوده و از روی نا آگاهی و سهل انگاری اراضی منابع طبیعی را تصرف کردند.

وی تصریح کرد: دادنامه‌های صادره به نفع دولت در سال گذشته یک هزار و ۲۲۱ فقره بوده و در ۱۴ پرونده رای به ضرر منابع طبیعی بوده است.

 

انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *