همدان محور ادبیات کودک و نوجوان می شود

به گزارش غرب ایران، عاطفه زارعی در آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان با عنوان «دوست من کتاب» بیان کرد: خدا را شاکریم که امروز همدان به عنوان قطب ادبیات کودک و نوجوان به این افتخار دست یافته است تا اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر و کتاب کودک و نوجوان با عنوان دوست من کتاب را برگزار کند.

وی ادامه داد: این جشنواره مولود خلاقیت، پویایی، دغدغه مندی و رسالت جوانانی است که خود را مدیون فرهنگ ایران زمین و پایتخت تاریخ و تمدن آن می‌دانند، تاریخی که فرهنگ چهره بارز آن و ادبیات کودک و نوجوان نقطه قوت آن است.

زارعی با بیان اینکه جشنواره ملی دوست من کتاب در هفته کتاب سال گذشته به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان و محفل ادبی هگمتانه آغاز شد، گفت: ۲ هزار و ۹۱۱ اثر از ۱۹ استان کشور به دبیر خانه جشنواره ارسال شد و در نهایت ۷۹۳ اثر از سوی ۳۹۳ نفر به بخش داوری نهایی راه پیدا کردند و از این میان ۲۴ نفر از ۱۱ استان مختلف به عنوان برگزیدگان جشنواره در رده‌های مختلف سنی توسط هیئت داوران انتخاب شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با ابراز خرسندی از حضور شخصیت‌های برجسته ادبیات کودک و نوجوان در جشنواره، بیان کرد: جشنواره ملی دوست من کتاب در سه بخش شاعران کودک، شاعران نوجوان و شاعران بزرگسال و در بخش داستان کوتاه در سه بخش نویسندگان کودک، نویسندگان نوجوان و نویسندگان بزرگسال شد و موضوعات آثار ارسالی در این جشنواره شامل کتاب و کتابخوانی، نقش مطالعه در زندگی فردی و تعیین سرنوشت جامعه و کتابخانه چشمه همیشه جوشان دانش انتخاب شد.

وی ضمن بیان این نکته که هدف نهاد کتابخانه های عمومی کشور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تعالی اندیشه است، گفت: شکی نیست که ادبیات بهترین محمل برای پیشبرد مقاصد در به ثمر نشستن این اهداف مقدس است.

زارعی اضافه کرد: شکی نیست که ادبیات بهترین بستر برای پیشبرد برنامه‌ها در به ثمر نشستن این اهداف عالی فرهنگی است.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *