بیش از ۱۳ هزار تن گندم از کشاورزان همدانی خریداری شد

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ مدیر کل غله استان گفت: ۵۲ مرکز خرید گندم در سراسر استان دایر شده و تا پایان شهریور آماده خریداری محصول از کشاورزان استان هستند.

مسعود بکایی افزود: اسدآباد با ۶ هزار و ۴۰۱ تن و نهاوند با سه هزار ۹۸۹ تن تاکنون بیشترین گندم را به مراکز خرید تحویل داده اند.

وی تصریح کرد: نرخ خرید تضمینی گندم پنج هزار تومان است و بهای محصول کشاورزان به صورت الکترونیکی به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

بکایی همچنین به خریداری ۵۵۰ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان اشاره کرد و گفت: خرید تضمینی این محصول نیز در راستای حمایت از فعالان بخش کشاورزی انجام می‌شود.

وی گفت: طبق برآورد سازمان جهاد کشاورزی امسال ۴۰ درصد افت تولید گندم را در استان خواهیم داشت، اما در روز‌های آینده بهتر می‌توانیم در این خصوص اظهار نظر کنیم.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان، سال گذشته ۴۳۹ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان همدان خریداری و یک هزار و ۱۷۲ میلیارد تومان بهای آن به موقع به حساب دهقانان واریز شد.

 

شایان ذکر است: کشاورزان استان امسال ۶۸ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی و ۳۳۳ هزار هکتار گندم دیم کشت کرده اند و پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۰۰ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.
سال گذشته همدان در خرید تضمینی گندم جایگاه ششم کشوری را کسب کرد و بنابر آمار شرکت بازرگانی دولتی ایران، بعد از استان‌های خوزستان، فارس، گلستان، کردستان و کرمانشاه قرار دارد.

 

انتهای خبر /ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

پرداخت ۶ هزار میلیارد به گندم‌کاران همدانی

غرب ایران - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: سال گذشته در استان همدان ۶ هزار میلیارد تومان پول خرید گندم به گندم‌کاران و کشاورزان پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *