۳۲۰ دستگاه خودرو از پارکینگ‌ ها ترخیص شد

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: بخش زیادی از مالکان در جریان اجرای طرح ویژه ترخیص خودرو‌های رسوبی در پارکینگ‌ها نیستند بنابراین به دنبال احصای شماره تماس مالکان وسایل نقلیه از دایره شماره گذاری برای آن‌ها پیامک ارسال شد.

سرهنگ علی فکری افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو به علت تخلف‌هایی همچون نداشتن بیمه نامه، گواهینامه، بالا بودن میزان خلافی و ناتوانی راننده در پرداخت جریمه و هزینه پارکینگ، هم اینک در پارکینگ‌های استان همدان توقیف هستند.

وی تصریح کرد: برخی از رانندگان پس از خرید قولنامه‌ای وسیله نقلیه، خودروی آن‌ها توقیف شده و به علت نداشتن مدارک کافی از جمله سند و کارت خودرو، دسترسی نداشتن به مالک یا همکاری نکردن مالک اصلی برای ترخیص، در پارکینگ مانده است.

وی همچنین اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی با حذف فرآیند‌ها و تشریفات، زمینه را برای ترخیص خودرو‌های رسوبی تسهیل کرده و مالکان می‌توانند با مراجعه به ۲۱ دفتر خدمات الکترونیک برای ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

سرهنگ علی فکری افزود: برای ترخیص خودرو‌های حاضر در پارکینگ نیازی به ارائه بیمه نامه نیست همچنین در این راستا با شرکت‌های بیمه گر به منظور بخشش جریمه دیرکرد بیمه و فراهم کردن زمینه برای بیمه جدید رایزنی شده است.

وی تصریح کرد: جریمه خودرو‌ها به علت پرداخت نشدن ۲ برابر شده بود که در این طرح جریمه به حالت نخست بازمی گردد همچنین در صورت ناتوانی فرد برای پرداخت یکجا جریمه، این هزینه اقساطی می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان تاکید کرد: برای ترخیص وسیله نقلیه نیازی به پرداخت عوارض شهرداری، هزینه طرح ترافیک و هزینه‌های آزادراهی نیست همچنین این طرح شامل خودرو‌هایی که با دستور قضایی توقیف شده است، نمی‌شود مگر اینکه دستور رفع توقیف توسط قاضی صادر شود.

 

انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

خیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا علیه صهیونیست‌ها/گزارش ویژه

غرب ایران - تظاهرات‌ها علیه جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه در ده‌ها دانشگاه آمریکایی در جریان است و در حال سرایت به کشورهای دیگر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *