۳۱ مرکز فنی و حرفه‌ای جوار کارگاهی در همدان راه اندازی می شود

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ وهب مختاران با بیان اینکه تاکنون ۱۴ شرکت و کارخانه موفق به اخذ مجوز جوار کارگاهی از این اداره کل شده اند گفت: مراکز جوار کارگاهی به منظور گسترش آموزش‌های فنی و‎‌حرفه‌ای و تأمین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع، تأسیس و راه اندازی می‌‎شود. 

وی همچنین راه اندازی مراکز فنی و حرفه‌ای جوار کارگاهی را در راستای ارتقای سطح مهارت نیرو‌های شاغل، کارگران و کارکنان صنایع و صنوف بیان کرد و افزود: ارائه آموزش به نیرو‌های تازه کار از دیگر اهداف این آموزش‌ها برای توسعه و شکوفایی مهارتی کشور است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان تصریح کرد: آموزش در این مراکز با نظارت و هدایت سازمان آموزش فنی ‎و‎‌حرفه‌ای انجام می‌شود و سرمایه و مشارکت یک یا چند کارگاه (موسّسه تولیدی)، در محل کارخانه تشکیل می‎ شود.

وهب مختاران با اشاره به اینکه مراکز جوار کارگاهی از لحاظ تجهیزات آموزشی، مستقل از جریان خط تولید است افزود: مراکز آموزش جوار کارگاهی با نظارت کارخانه و در قالب استاندارد‌های مهارت آموزشی سازمان فعالیت می‌کنند.

شایان ذکر است : اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم

غرب ایران - وزیر نفت با اعلام اینکه در دولت سیزدهم نه تنها معطل قدرت‌های بزرگ نشدیم، بلکه بر توان داخلی تکیه کردیم، گفت: در این دولت ۶۰ درصد به تولید نفت، ۵۴ میلیون متر مکعب به تولید گاز، بیش از ۲۲۰هزار بشکه به ظرفیت پالایشی و۱۰ میلیون تن به تولید محصولات پتروشیمی افزوده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *