۱۵۰هزار نفر بیمار مبتلا به فشار خون

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ دکتر اعظم معیاری گفت: فشار خون یا پرفشاری خون بیماری است که امروزه افراد بسیاری را درگیر خود کرده است و از طرفی با تغییر سبک زندگی انسان‌ها و گسترش شهرنشینی رو به افزایش است.

متخصص طب سنتی در ادامه با اشاره به عوارض این بیماری که منجر به سکته، نارسایی قلبی، حمله قلبی ونارسایی کلیه می‌شود، افزود: بالا بودن میزان مصرف نمک در استان همدان مهم‌ترین عامل پرفشاری خون است و میانگین مصرف نمک در خانوار‌های استان همدان ۱۰.۹ گرم به ازای هر نفر در روز است.

دکتر معیاری با اشاره به آداب صحیح خوردن و آشامیدن تاکید کرد: الگوی خواب مناسب و ورزش برای دفع مواد زائد و کنترل استرس می‌تواند در پیشگیری از بیماری فشار خون مؤثر باشد.

متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی  همدان بیان کرد: در طب سنتی برای کنترل فشار خون باید میزان غذای مصرفی را کم کرد و تا هنگامی که گرسنگی کامل ایجاد نشده است؛ خوردن غذا ضرورت ندارد و پیش از بروز احساس سیری کامل نیز باید دست از غذا خوردن بردارد.

دکتر معیاری یاد آور شد: یکی از غذا‌هایی که برای فشار خون و کنترل آن توصیه شده فالوده سیب و یا فرآورده‌هایی است که از سیب به دست می‌آید و خوردن انار، گلابی، به، نیز برای کنترل فشار خون توصیه می‌شود که باید به طور روزانه و ثابت مصرف شود.

انتهای خبر /ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب

غرب ایران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان نقطه عطفی برای افزایش تعاملات تجاری غرب کشور است، گفت: با تمام توان در اکسپو ۲۰۲۴ شرکت خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *