آزادی ۳۰ زندانی جرائم غیر عمد در استان همدان

مدیرعامل ستاد دیه اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، ماه رمضان سال گذشته و امسال امکان برگزاری جشن گلریزان نبود؛ با این وجود جشن‌ها به صورت غیرحضوری برگزار و از ظرفیت رسانه‌ها و شبکه استانی برای جذب کمک‌های مردمی استفاده شد.

یدالله روحانی منش اضافه کرد: هم اینک ۲۳۸ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های این استان حضور دارند که شامل ۲۳۰ مرد و هشت زن می‌شود. همچنین ۲۰۲ تن از این افراد زندانیان مالی، یک نفر به علت ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از سوانح رانندگی، یک نفر به علت حادثه کارگاهی و ۲ نفر دیگر به خاطر قتل غیرعمد زندانی هستند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار داشت: یکماهه نخست امسال ۱۱ نفر شامل ۱۰ مرد و یک زن با بدهی یک میلیارد و ۸۴۲ میلیون تومانی از زندان‌های این استان آزاد شدند که شامل ۶ زندانی دارای محکومیت مالی، سه زندانی مهریه و ۲ زندانی نفقه می‌شود.

روحانی منش خاطرنشان کرد: سال گذشته با حمایت و کمک خیران نیک اندیش ۳۰۴ زندانی جرائم غیرعمد این استان، آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند که شامل ۲۱۵ زندانی دارای محکومیت مالی، ۵۹ زندانی مهریه، ۲۰ زندانی ناتوان در پرداخت نفقه و ۱۰ زندانی دیه ناشی از حوادث است.

وی گفت: به استناد ماده ۱۷۲ قانون مالیات مستقیم ۱۰۰ درصد وجوه اهدایی خیران به ستاد دیه به عنوان هزینه‌های مورد تایید اداره امور مالیاتی منظور شده و از درآمد مشمول مالیات مودی کسر می‌شود.

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *