ثبت ملی ۴ اثر تاریخی همدان

به گزارش غرب ایران ، احمد ترابی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان به ثبت ملی ۴ شی اثر تاریخی در استان اشاره کرد و افزود: این آثار شامل شال ستون هخامنشی، تاس مسی کتیبه، تورات چرمی قاجاری همدان، نقاش طوماری و مراسم عاشورای حسینی قاجاری همدان است.

وی ادامه داد: هنوز حکم ثبت اشیاء به دست ما در همدان نرسیده، اما ۸ اثر همدان از جمله ساختمان آبادان برای ثبت ملی در دستور کار است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان بیان کرد: در حال حاضر ۸۰ بنا و تپه تاریخی از همدان برای ثبت ملی به سازمان میراث فرهنگی معرفی شده که به محض اعلام ثبت آن‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

ترابی در خصوص رونمایی از مرمت آثار تاریخی در ایام دهه فجر نیز گفت: همه ابنیه تاریخی به صورت مستمر در حال مرمت مستمر هستند و نمی‌توان برای رونمایی آن‌ها را معرفی کرد، زیرا ابنیه حفاظتی همواره در دست تعمیر و بازسازی هستند.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *