بهره برداری کارخانه گندله سازی اسدآباد

به گزارش غرب ایران کریم حمیدوند فرماندار اسدآباد اظهار داشت: این واحد صنعتی در مجاورت کارخانه کنستانتره آهن احداث شده و از محصول این واحد صنعتی تغذیه می کند.
وی اضافه کرد: کنستانتره آهن برای استفاده در صنایع تولید آهن آلیاژی باید به گندله تبدیل شود و از اینرو احداث چنین کارخانه ای از نظر اقتصادی به صرفه است.
فرماندار اسدآباد خاطرنشان کرد: برای ساخت و راه اندازی کارخانه گندله سازی یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و نقش ویژه ای در رونق اقتصادی و اشتغال این منطقه دارد.
حمیدوند با بیان اینکه کارخانه گندله سازی هم اینک به صورت آزمایشی آغاز بکار کرده گفت: این طرح به صورت رسمی راه اندازی می شود.
وی از دیگر مزایای این طرح به افزوده شدن سالانه ۲ هزار میلیارد ریال به سرجمع درآمدهای مالیاتی استان همدان اشاره کرد و افزود: سه درصد از این مبلغ به طور مستقیم به شهرداری اسدآباد اختصاص می یابد که در توسعه و تکمیل مبلمان شهری بسیار اثرگذار است.
همزمان با دهه فجر ۷۹۷ طرح به ارزش ۱۴ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال و ایجاد سه هزار و ۷۲۶ فرصت شغلی در استان همدان بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
اسدآباد در ۴۵ کیلومتری همدان واقع شده و سرشار از منابع غنی سنگ آهن است و همین موضوع موجب احداث کارخانه ذوب آهن، کنستانتره آهن و گندله سازی در این منطقه شد.

انتهای پیام /م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

سهمیه کشتی فرنگی درالمپیک کامل شد

غرب ایران -تیم ملی کشتی فرنگی با کسب ۶ سهمیه به مهم‌ترین آوردگاه ورزشی ایران خواهد رفت که البته اسامی نفرات اعزامی به المپیک پاریس باید از سوی کادر فنی اعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *