۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی استان همدان ارسال شد

 

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، احمدرضا احسانی در جمع اصحاب رسانه از ارسال ۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی استان همدان خبر داد و اظهار داشت: نخستین جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی همدان راستای تقویت نمایشنامه‌نویسی، ترویج فرهنگ والای ایرانی اسلامی و شناسایی رشد و استعدادها در این حوزه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره مهرماه امسال در دو بخش اصلی و هنرجویان منتشر شد، عنوان کرد: ۲۶ اثر بخش اصلی و ۲۴ اثر بخش هنرجویی به دبیرخانه ارسال شده که هر دو بخش توسط احمد بیگلریان، عباس شیخ بابایی و رسول کرمی داوری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بیان کرد: این جشنواره پذیرای آن دسته از متون نمایشی بود که پیش از این به چاپ نرسیده، در هیچ جشنواره یا مسابقه نمایشنامه‌نویسی شرکت نکرده و همینطور به اجرای عموم در نیامده باشند.

وی با بیان اینکه ارزیابی آثار و تجلیل از برگزیدگان در هر بخش به صورت جداگانه انجام خواهد شد، افزود: بر اساس اعلام فراخوان موضوع نمایشنامه‌های این جشنواره آزاد است، اما پرداختن به مضامین ملی و مذهبی بهره‌گیری از دست‌مایه‌های فرهنگی بومی و ارزش‌های دفاع مقدس با استفاده صحیح از عناصر تشکیل دهنده درام در اولویت خواهند بود.

احسانی همچنین از اجرای ۵۵ عنوان نمایش در استان خبر داد و گفت: با وجود محدودیت‌ها و همه‌گیری بیماری کرونا، نه تنها هیچ برنامه فرهنگ و هنری در استان تعطیل نشد بلکه این اداره کل با برنامه‌ریزی و مدیریت شرایط، برنامه‌های مختلفی را در طول سال برگزار کرد.

وی اظهار داشت: توجه به ظرفیت فضای مجازی، فرصتی را برای فعالیت گروه‌های هنری از جمله هنرهای نمایشی فراهم کرد به همین دلیل نیز برگزاری جشنواره سراسری استندآپ کمدی در ۶ ماهه نخست سال و جشنواره سراسری تئاتر استان در آذرماه از برنامه‌های شاخصی بود که در بستر فضای مجازی برگزار شد و خوشبختانه با استقبال قابل توجهی همراه بود.

مدیرکل ارشاد همدان عنوان کرد: علاوه براین موارد ۳۴ نمایش نیز از آثار گروه‌های مختلف استان  از طریق صفحه اداره کل در اینستاگرام و آپارات به نمایش در آمد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۶ مورد تعزیه در ماه‌های محرم و صفر و ۱۵ مورد نیز اجرای نمایش خیابانی داشتیم، گفت: متأسفانه شیوع بیماری کرونا با محدودیت‌ و آسیب‌هایی بود، با این حال مجموعه این اداره کل در بخش‌های مختلف تلاش کرد تا بخشی از این آسیب‌ها را جبران کند.

انتهای پیام/خ

 

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

پرداخت ۶ هزار میلیارد به گندم‌کاران همدانی

غرب ایران - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: سال گذشته در استان همدان ۶ هزار میلیارد تومان پول خرید گندم به گندم‌کاران و کشاورزان پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *