سفر‌های نوروزی شنبه تعیین تکلیف می‌شود/تعیین تکلیف رنگ بندی شهرها

غرب ایران -رییسی گفت: شنبه، ۱۶ اسفند آخرین رنگ بندی وضعیت شهر‌ها را ارائه کرده و بر اساس آن درباره سفر‌های نوروزی تصمیم گیری می‌کنیم.

علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ، درباره سفر‌های نوروزی، گفت: وضعیت و روند اپیدمیولوژیک بیماری بویژه ویروس انگلیسی کاملا غافلگیر کننده است؛ یعنی پیش‌بینی یک ماه تا ۲۰ روز آینده اصلا کار راحتی نیست و حجم بالای بیماری که به یکباره در خوزستان با آن مواجه شدیم غافلگیر کننده بود. البته روند کشور با استان خوزستان متفاوت است و روند بهتری داریم.

رییسی افزود: دو روز گذشته در حالی آمار مرگ و میر مجددا ۳ رقمی شد که نصف استان‌های کشور مرگ و میر صفر و یک داشتند. از سوی دیگر بیش از ۳۰ درصد از مرگ و میر‌ها مربوط به استان خوزستان بود.

او ادامه داد: ما طرح محدودیت هوشمند داریم و بر اساس تغییر روند بیماری رنگ شهر‌ها هم تغییر می‌کند. قطعا در شهر‌های قرمز و نارنجی اجازه سفر نخواهیم داد، اما در شهر‌های زرد و آبی با رعایت دستورالعمل‌ها می‌توان سفر انجام داد. در حال حاضر ۱۱ شهر قرمز داریم که همه در خوزستان قرار دارند و حدود ۳۱ شهر نارنجی پراکنده در چند استان داریم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: شنبه ۱۶ اسفند آخرین رنگ بندی وضعیت شهرها را ارائه کرده و بر اساس آن درباره سفرهای نوروزی تصمیم گیری می‌کنیم تا مردم تکلیف خود را بدانند. فراموش نکنیم مردم هم ۳ سال است که عید خوبی نداشته‌اند و تحت فشار هستند، اما چون واکسیناسیون آغاز شده امیدواریم این آخرین عیدی باشد که این حجم محدودیت داریم.

او در پایان گفت: اگر جانب احتیاط را رعایت کنیم و سفر غیر ضروری نرویم عزیزان خود را محافظت کرده و در کنارمان خواهیم داشت. فکر نکنیم رفت و آمد‌ها حتی در شهر‌های مجاز مثل سالیان قبل است و باید نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

پرداخت ۶ هزار میلیارد به گندم‌کاران همدانی

غرب ایران - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: سال گذشته در استان همدان ۶ هزار میلیارد تومان پول خرید گندم به گندم‌کاران و کشاورزان پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *